Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

2012 Honda VFR 1200X CrossTourer İncelemesi
#1

Honda VFR1200X Crosctourer inceleme

Mart 2018 de 37.000 km de aldığım ve son 5.000 km dir flört ettiğim motorumun bana göre iyi ve kötü yanlarını merak edip sahip olmayı düşünen arkadaşlar için paylaşacağım.

181015030535|29468179_10156507519909255_...7216_n.jpg


VFR1200X Crosctourer Honda markasının ağır endurosu olarak geçiyor, ismindeki cross la yakından uzaktan alakası olmayan akabindeki tourer onu daha iyi anlatan bir yakıştırma olur,

181015035108|2016-honda-vfr1200x-motorcy...ort-28.jpg

Motoru 1237cc -130hp - 126nm güç üretmektedir eeee makina gergin olunca bunu dizginleyecek olan güvenlik sistemleri motorda gayet güzel çalışıyor hem cüssesi hemde gücüyle alakalı kendisinin ciddi problemleri olsa da kullanıcı dostu TCS sistemi işini layığı ile yapıyor. Makinanın üstündeki fren sistemi önde çift kaliper 3 piston arkada ise tek kaliper 2 pistonlu ve ayrıyetten combine ABS sistemi ile desteklenen tabiri caizse zımba gibi frenlere sahip. 

181015035320|6000000009.jpg
Makinanın şaflı olması kullanıcı için büyük lüks ::) yok zincir temizliyeyim offf zincirim uzadı ayarı yapıyım yok az yağladım off çok yağlamışım jantım yağ oldu gibi hayıflanmalarınız olmuyor. Fakat vites değişimlerinde şaftın kendine özgü (dan-dun tak-tuk) sesleri insanı ilk etap da korkutsada sonradan alışır oluyorsunuz fakat 1200x deki bu sesler diğer rakiplerine göre çok daha az (bu sesleri birde diğer rakiplerinde duyun :)
Jantlarının tel olması sürüşü konforlu ve güvenli yapıyor lastikleri tubeles dir yakın zamandada yaşadığım bir olayda ön jantım yamuldu fakat akort ayarı yapılarak tekrar eski haline geri gelebiliyor normal bir jant olsaydı kesin daha kötü sonuçlarla beni yolda bırakırdı ::)  I love you tel jant


181015051555|2012-Honda-Crosstourer_001.jpg

Artcılı şekilde seyahat modunda makinanın gidişine doyum olmuyor hani derler'ya eşşek yükünü alınca gidermiş :)
hem sürücünün hemde artcının rahat edebilmesi için her şey düşünülmüş sele konforu oturuş pozisyonu gidonun tutuş pozisyonu olsun herşey mükemmel geniş virajların tadına doyum olmadığı gibi kısa sert ve peş peşe sağlı sollu virajlarda homurdanmalar olabiliyor  o tarz yollarda konfordan eser kalmıyor bütün sihir bitiyor ve tam bir bal kabağına dönüşüyor :) 

181015052601|DSC_0004.jpg
  

Gösterge tablosunda hız, devir, vites, km, tripA-tripB, saat, dış ortam sıcaklığı ve yakıt verilerini görebiliyoruz.
hazır yakıttan söz açılmışken  21,5lt depo kapasitesi mevcut ben sakin kullanımda 320km yaptım sabit 180-200km ile gidersek depo 270km götürüyor tabiki bu veriler kullanıma göre çok değişken (dostum içiyor bu alet )

181015053901|35001460_1570983169680362_2...0016_n.jpg 

Bakım ve işletme giderleri :)
Makinanın bakım masrafları çok maliyetli değil periyodik bakımında 4lt yağ, Yağ filtresi, Hava Filtresi 600tl gibi bişey tutuyor (2018 yılı fiyatları)
1200cc üzeri olduğu için üst sıradan vergilendiriliyor yıllık vergisi 740tl (2018 yılı fiyatları)

Almayı düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum kullanması  Güven Özveri ve Tecrübe istesede başlangıç motoru olmasa da sahip olduktan sonra, bir gün satsam yerine ne alabilirim sorusunun yanıtı olmayan bir motor. 

Cevapla
#2

Baris baskan ne guzel anlatmissin [emoji122][emoji122][emoji122][emoji122]

İnsanin motor alasi geliyoo

LG-H990 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
#3

(10-15-2018, 02:53 PM)kadir Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Baris baskan ne guzel anlatmissin [emoji122][emoji122][emoji122][emoji122]

İnsanin motor alasi geliyoo

LG-H990 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Eyvallah kardeşim dilimizin döndüğünce alatmaya çalıştım inşallah aımayı düşünenler arkadaşlar için faydalı olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cevapla
#4

Çok başarılı bir anlatım olmuş. Faydalı olacağı kesin.
[emoji122][emoji122][emoji122]




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ara
Cevapla
#5

Emeklerine sağlık çok güzel açıklayıcı bir anlatım.
En kötüsü vergi ve yakıtının can alması.
Kazasız belasız sürüşler.


Ara
Cevapla
#6

Emeğine sağlık. Güzel ayrıntılı bir anlatım olmuş. Vergisi ve yakıtı gösteriyorki lüx bir makina. Böyle bir makinanında az yakması beklenemez tabi. S400 vardı bende 4000 motor. 100 km de 10 lt yakıyordu neredeyse onun kadar yakacak mış.

Venus_V3_5580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ara
Cevapla
#7

cok güzel bir anlatım olmus barış abi eline emeğine sağlık  :alkış:

YAMAHA FAZER 600 / HONDA CBF 1000 
Ara
Cevapla
#8

(11-05-2019, 10:54 AM)Onur_efe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  cok güzel bir anlatım olmus barış abi eline emeğine sağlık  :alkış:

Eyvallah onur teşekkürler.

ozaman bu yaz yaptığım gezi videosuyla bu başlığı taçlandırmak lazım .


Cevapla
#9

Güzel anlatım kanki. alacak arkadaşlara yol gösterici olmuş :alkış: 

ama böyle olmaz bi tur ver de bizde test edelim :]

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#10

(11-18-2019, 12:49 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Güzel anlatım kanki. alacak arkadaşlara yol gösterici olmuş :alkış: 

ama böyle olmaz bi tur ver de bizde test edelim :]


tabi ki kardeşim ne zaman istersen gel vur kırbacı ;)
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: SM_trying
03-08-2018, 06:59 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi