Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Yamaha Diversion (XJ6) incelemesi
#1

@"Mike.xxlarge" arkadaşımızın isteği üzerine 2013 kasım ayından beri kullandığım motorumun kendimce bir incelemesini yapacağım. Almayı düşünenlere bir nebze yardımcı olabilirsem ne mutlu.

Bildiğiniz üzere Diversion, 600 cc hacmine sahip bir Sport Touring.
Şehir içi benzin sarfiyatı gibi özellikleri internette aratıp bulabilirsiniz zaten fakat benim kullanış tarzımla (genelde pasif, gerektiğinde agresif) 40 TL'lik benzinle (benzin 5 TL/L dersek >> 8 Litre) 120 km gidiyor. yani km'de 33 kuruş yakıyor.

Daha çok şehir içinde kullanıyorum ve gayet kıvrak. Fakat trafikte bir süre takılıp kalırsanız oturuş pozisyonundan kaynaklı rahatsızlıklar (benim en çok ellerim yoruluyor) ortaya çıkabilir.

Şehir dışına çok çıkmıyorum ama geçenlerde eşimle artçılı olarak Eskişehir'e gittik Ataşehir'den. Yaklaşık 322 km ve 3 kere mola verdik. Ben uzun yolda bu kadar rahat olacağını hiç tahmin etmiyordum ama bu tecrübeden sonra "sport touring" dedikleri kadar varmış dedim gerçekten. Üstelik motorda yan çanta, topcase yoktu. Depo üstü çanta ve eşimde bir sırt çantası ile gittik, o şekilde bile yorulmadı.
Bu sürede 17 litrelik deposuna bir tam bir de yarım dolum gerçekleştirmiş oldum. (ortalama 120 km/h ve 2 kişi)

Gelelim ses konusuna. 4 silindirli motorun gözardı edilemez bir sesi ve torku var zaten herkes bilir.
Fabrika çıkışı egzostu neredeyse yok gibi. Görünüş ve kullanım olarak büyük rahatlık veriyor fakat yüksek ses seviyorsanız bir egzost taktırmanız şart. Youtube da farklı egzostlarla seslerini dinleyip karar verebilirsiniz. Yalnız bir yerde bu motora egzost takmanın biraz zor olduğunu okumuştum. Şu an kaynağı hatırlamıyorum ama bulursam yazarım. Aklınızda bu da olsun diye yazdım.
buldum: şu forumda luthier nickli arkadaş direkt katalizöre bağlı diye yazmış.

Performans konusuna gelince beni oldukça tatmin eden bir gücü var. Yolda arkanıza önünüze gelen araçlardan pek bir korkunuz olmuyor. Ne bmw ler ne cayenne ler.. neyse, 600 lük sınıfındaki diğer motorlarla arasındaki farkı bilmiyorum çünkü şehir içinde motor yarışını sevmem, yapanı da desteklemem.
Burada belirtmek gerekir ki top speed 225 km/h olarak görünse de benim deneyimlediğim artçıyla birlikte 200 km/h.
Bu arada benim boy 1.74, kilom da 64. Buna göre karşılaştırma yapabilirsiniz.
0-100 km/h hızlanma 4.1 saniye.

ABS benim modelde yok. (2013 trafiğe çıkışlı) Bunu da söylemekte fayda var.

Viraj konusunda Diversion epeyce övülmüştür. Yine de buna güvenip çok hızlı viraj yapmayın :)

Motorun tipi olarak da dışarıdan aldığım feedbacklere bakılırsa gayet yakışıklı ve dikkat çeken bir motor. Özellikle race blue serisinin renkleri hoşuma gidiyor.
Motora her baktığımda iyi ki bunu almışım diyorum. Bu kaç sene daha böyle devam edecek hiç fikrim yok. Bu gidişle satamayacağım bu motoru :)

Benim Diversion almayı düşünenlere verebileceğim tavsiye belki bir gidon yükseltme ve egzost takma işlemi olabilir. Bunun dışında da en önemlisi dikkatli kullanın demek olabilir.

Sorularınız olursa vakit buldukça cevaplarım.

Selametle..
Ara
Cevapla
#2

Hamdicim inceleme ve paylasimin icin tesekkur ederim. Verdigin bilgiler benim icin karar niteliginde.

Mesajimda da belirtmistim.
Diversion- Fazer- vstrom- versys arasinda gidip geliyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#3

Tecrübene sağlık Hamdi gayet aydınlatıcı olmuş..

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#4

Güzel kıvrak keyifli bir makina ama arka tekeri yola tuturmak zor eğer sert kullanirsaniz 1 2 ve 3 vites te pati yapiyor tabi birinci viteste yolu tutarsa tekere kalkıyor cok kolay eğlenceli bir motor almanizi tavsiye ederim
Ara
Cevapla
#5

Merak ettiğim bir motordu. Güzel ve faydalı anlatım için teşekkürler.

:tr:  Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Ara
Cevapla
#6

Sevgili adasim cerdigin bilgi icin sana da tesekkur ederim. Demekki neymis. Bu motor alinacaksa yanina da saglam bir Lastik alacagiz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#7

Çok aydınlatıcı bir anlatım olmuş. Ellerinize sağlık merak ettiğim bir motosikletti. Teşekkürler.
Ara
Cevapla
#8

Hamdi eline sağlık güzel anlatımışsın XJ yi kulüp olarak merak ettiğimiz bir motor sen bu hafta toplantıya gel biz bi güzeli test edelim sonra XJ le alakalı bir kaç yorumda biz yaparız :):)
Cevapla
#9

(11-04-2015, 07:05 AM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hamdi eline sağlık güzel anlatımışsın XJ yi kulüp olarak merak ettiğimiz bir motor sen bu hafta toplantıya gel biz bi güzeli test edelim sonra XJ le alakalı bir kaç yorumda biz yaparız :):)

toplantılara fazla katılım sağlayamadığım malesef doğru ama beni de anlamanızı istiyorum. iki işte birden çalışınca insana vakit kalmıyor. 08:00-17:00 arası gündüz işi, 18:00-23:00 arası ikinci freelance işim ve bu işi geliştirme çabalarıyla gerçekten kendime bile vakit ayıramıyorum. artık gebzede de oturmayınca uzak geliyor biraz. Benzin masrafı da ayrı dert :) istanbulda toplantı yapsanıza, bakalım katılım nasıl olacak :)
Ara
Cevapla
#10

bir dokun bin ah işit tamam motoru vermek istemiyorsun hamdi anladık :)
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: MehmetK
02-28-2014, 05:31 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi