Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

2016 Mt-07 hakkindaki goruslerim teknik bilgiler.
#1

Karanlık Cazibe


Teknik özellikler
MT-07 ABS
Motor
Motor tipi 2-silindir, 4-zamanlı, sıvı-soğutmalı, DOHC, 4-subap
Motor hacmi 689 cm³
Çap x Strok 80,0 mm x 68,6 mm
Sıkıştırma oranı 11,5 : 1
Maksimum güç 55,0 kW (74,8PS) @ 9.000 dev/dk.
Limitli güç versiyonu N/A
Maksimum tork 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6.500 dev/dk.
Yağlama Islak karter
Debriyaj tipi Islak, Çoklu disk
Ateşleme sistemi TCI
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman Sıralı, 6 vites
Son aktarım Zincirli
Yakıt tüketimi 4,3 l/100km
CO2 emission 100 g/km
Şasi
Şasi Diamond
Ön teker hareketi 130 mm
Kaster Açısı 24º 50
Kaster mesafesi 90 mm
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Arka süspansiyon Salınım kolu, (mafsallı)
Arka teker hareketi 130 mm
Ön fren Hidrolik çoklu disk, Ø 282 mm
Arka fren Hidrolik tek disk, Ø 245 mm
Ön lastik 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Arka lastik 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)
Boyutlar
Toplam uzunluk 2.085 mm
Toplam genişlik 745 mm
Toplam yükseklik 1.090 mm
Sele yüksekliği 805 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.400 mm
Minimum yerden yükseklik 140 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 182 kg
Yakıt tankı kapasitesi 14 L
Yağ tankı kapasitesi 3,0 L

Benim icin bir japon harikasi bir aletti. İnce ince uzerinde calistigim amortisorunden takozuna kadar her noktasinda ince iscilik ve emegimin oldugu acemi icin olum makinasi bir alet.

Mt 07 fiyati sebebiyle(eskiden) kolay ulasilabilen bir alet fakat zapt edilmesi zor bir alet. Nedenlerine gelince 160 kusur kg lik bir kuru agirliga sahip olmasina ragmen 76 bg 68 nm gibi bir gucu hicbir aktif guvenlik onlemi olmadan kullanmak gercekten riskli. Aletin kudurmasi icin gaz acmak yeterli oluyor.

Mt07 yamahanin kusursuz (kronik sorunlari olmayan) 2 silindirli 270* acili kranga sahip dogrusal tork egrili bir motoru. Bu sebeple teker seven apaci ruhlu suruculere cok hitap ediyor. Zaten alip normal kullanan da yok gibi.
İsin ozu 100-120 km gibi hizlarda oldukca keyifli tork sebebiyle hangi hizda olursaniz olun saglam bir ivmeyle hizlanmaya devam eden bakim ve isletme maliyetleri cok dusuk olan bir motor.

Yakit tuketimi olarak ben e5 te 3-3,5 yakarken darlikta 6,5 ortalama ile geziyor sehir icinde 5 litreyi ancak tutturabiliyordum.
Motorla ilgili soylenecek cok sey var aslinda ama bu alete atilan en buyuk iftiraya gelelim. İci bos boru sasi sebebiyle motor virajlarda bukuluyor derler pofffff
Yahu suspansiyon ayarini motor yukseltmeye yaran birsey sanan kisilerin boyle konusmasi normal tabii
Sebebi yada boyle hissesilmesinin nedenine gelince. Motor sehir ici kullanima yonelik bir naked motor. Yani hem guclu hem konfor icin yumusak suspansiyonlu. Dolayisiyla virajdaki yol egiminden gaz acma sebebinden dolayi arka amortisore cok is dusuyor ve viraj icinde cok esniyor bu sebeple arka lastik virajin icinde geziyor. Yani sasi bukulmuyor. Onlemenin tek yolu ise virajli bir yol bulup deneme yanilma ile dogru agirlik sertlik ayarini bulmaniz. Ha birde o ksdar gucu yola iletecek lastik almalisiniz
Ayni yil icinde ohlins amortisorlere sahip bir arkadasim virajda lastiklerin birakmasi sebebiyle (road4) hi-side yemis 3 kaburgasini kirmisti. Bunsebepler min rosso3 yada m7rr gibi cift hamur ve yumusak bir lastik tercih etmek surus keyfini arttiracaktir.

Ultra hafif sasi sehir icinde rahatlik saglamasina ve denge kolayligi getirmesine ragmen gidon tur mesafesi naked bir motora gore az idi. Dolayisi ile hafiflik avantaji ile sehir ici sert kullanimda bol bol yatarak donus yapmayi gerektiriyor alet.

Bunun disinda 180 lik arka lastik doyurucu bir goruntu sunuyor.
Titresim yok denecek kadar az.
Arkada bagaj namina hic birsey yok. Sadece bir kurulama bezi sigiyor.
Artci sevmeyen bir motor zira artci icin sele degil tahta koymuslar. Guzlu bir alet ufacik artci selesi. Buda ani gazlama da artciniz duser demek. Farlari ve aydinlatmasi gece surusu icin yeterli.

Egzoz alinacaksa (performans ve keyif. Gurleyici ses araniyorsa) tavsiyem akrapovicin bu motora ozel dizayni olan racing line titanyum almaniz. Digerleri absurd bir ses verirken akr. Yeri salliyor. Mutlaka tecrube edilmeli.

Gelelim son sozlere.
Yeterli tecrubesi olmayan arkadaslara apaci ruha sahip olup kucuk ccden gececeklere tavsiye etmiyorum. Cok sci sonuclari olabiliyor.
Bundaha cok 600cc den gecilebilecek bir motor. 250 likten gecmek icin iyi bir sag bilek hakimiyeti gerektiriyor.
Artciniz var ise uzun surus seviyorsaniz biraz uzak durun. Ama dusuk hiz sevip ani gazlayan biri iseniz motor tam sizlik. Ozellikle. Tip itibariyle 250 cc 25 bg gibi gozukup 600cc racing makinalarla boy olcusebiliyor (duman attiriyor olmasi) benim tercih sebebim.

Bir sonaki incelemem efsane msx125 grom icin olacak. O zamana kadar hayatta kalin bir omur motorsiklet surun.
Ara
Cevapla
#2

MT 07 için detaylı bir inceleme ve kullanıcı tecrübesini aktaran güzel bir yazı olmuş.
Emeklerine sağlık.


Ara
Cevapla
#3

Güzel olmuş elinize sağlık

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ara
Cevapla
#4

azına sağlık ersin güzel bir anlatım olmuş MT07 alacaklar için faydalı olacaktır.
ilk kullandığımda bende baya etkilenmiştim görüntüsünün üzerinde bir agresifliği var.
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi