Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Bajaj Dominar 400
#11

Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:19,06,2018 tarihinde 9644 km de iken 10,000km bakımına girdi Dominarım.
Yapılan işlemler aşağıdaki gibidir.
1- Yağ değişimi. 1,5 lt yağ alıyor. ( Mecburen Kastrol yağ koyduk.. Motul 7100 yağ koyacaktım fakat servis ''motorun garantiden çıkar. Kuralkan Kastrol koyacaksın diyor'' dediği için mecburen Kastrol koydurdum.)
2- Yağ filtresi değişimi.
3-Yağ süzgeci değişimi. ( süzgecin oring i kaybolduğu için komple değiştirdik.)
4-Hava filtresi değişimi.
5- Su seviyesi kontrolü.
6-Zincir boşluk ayarı ve zincir yağlanması.
7- Tüm hareketli parçaların yağlanması.
8- Yazılım atılması.

........

Bakımın Hayırlı olsun.  Aklımda Prüzler var. 
1. Bakımı gebzede mi yaptırdın? Sayet ben tuzla servisini bu konuda daha bilinçli buluyorum o yuzden sordum. 
2. neden marka olmuş bir yagı servis kabul etmez  kaldi ki bir çok yağ (markasına bakılmaksizin) teknik veriler uydugu sürece kullanılabilir. garanti ne alaka? servise bunu sorun.  japon motorlarda kitapcıkta kullanılacak yagın özellikleri yazar markası yazmaz...
3. hava filtreni değişmen iyi olmuş. 
4- yazılım atılması kafa karıştırıcı. yani görünüşe göre hiç bir artısı olmamış üstelik deviri de düşürmüşler. bu tür işlemlerde insiyatif kullanma şansın varsa servis oncesi kullanıcı yorumlarını dinlemeni öneririm. 
 güzel sürüşler dilerim.  incelemeyi hala yapamadık yaa

Öncelikle teşekkürler Ersin abi.
1- Üçerler motorda Bilal usta ya yaptırdım (bajaj dominarın yetkili eğitim sertifikalı ustası.) Mert motora yağ değişimi için bile götürme taraftarı değilim motorumu ki bakım için daha uygun fiyat vermesine rağmen Üçerler motorda 80 tl fazla verdim ve 
Üçerler motora yaptırdım.

2- Belki satış politikasıdır orasını bilemem ama Kuralkan'ın Garanti konusundaki kuralları gereği mecburen Kastrol yağ koydular. Bende garanti sıkıntıya girmesin diye mecburen ses çıkartamadım.

3- Kullanım kitapçığında da her 10,000km de bir değiştirmeyi tavsiye ediyor ama 3- tane servise sordum hepsi temizlesek yeterli dediler.Bir tek Baymoto ve Üçerler değiştirilmesi gerekli dedi. 

4- Yazılım atılmasını ben istedim özellikle. Sebebi ise mesela Darıca da fulledim depoyu, Sakarya ya hiç kontak kapatmadan gittim. Yolda giderken benzin göstergesi hiç eksilmiyor yada 1 diş düşüyor fakat kontak kapatıp açtığımda 3-4 diş (kullanıma bağlı) birden düşüyordu.
Bir diğer etken ise mesela 1. vitesten 2. vitese geçtim veya daha yüksek viteslerde vites yükselttiğimde motor gaz yemiyor, hızım düşüyor ve 2 sn sonra kendini toparlıyordu ve normale dönüp hızlanmaya devam ediyordu.Sanki benzin pisliği enjektöre gelip hani gaz kesilirde sonra pislik atılınca motor uzar gider ya, aynı öyle oluyordu işte.

Forumları, aynı sıkıntılar başına gelmiş olup çözüm bulan arkadaşların yorumlarını okuyup Kuralkan'ı arayıp bilgi aldıktan sonra ben istedim yeni yazılım atılmasını.

Dominar 400 Ailesi isimli face sayfası moderatörüyüm ve WhatsApp grubunada üyeyim. Sürekli bilgi paylaşımı yapıyoruz zaten. O yüzden Kullanıcılar ile aktif olarak bir sorunumuz olunca paylaşıyoruz.

Bu arada serviste sökülüp takılan bütün parçalarda KTM yazısı ile karşılaştım.
Hava filtresinden tut Yağ kapağına kadar  :]


Bu akşam toplantıda incelersin abi rahat rahat  :]

Diğerleri ßir Yere Gitmek İçin Araba Kullanırken,
ßizler Motorsiklet Kullanmak İçin ßir Yerlere Gideriz..
İşte Aramızdaki En ßüyük Fark ßu !..

MoToRsİkLeTLeRi FaRk Edİn !......

Ara
Cevapla
#12

(06-20-2018, 09:17 AM)1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:19,06,2018 tarihinde 9644 km de iken 10,000km bakımına girdi Dominarım.

........

Bakımın Hayırlı olsun.  Aklımda Prüzler var. 
.......

Öncelikle teşekkürler Ersin abi.
............

4- Yazılım atılmasını ben istedim özellikle. Sebebi ise mesela Darıca da fulledim depoyu, Sakarya ya hiç kontak kapatmadan gittim. Yolda giderken benzin göstergesi hiç eksilmiyor yada 1 diş düşüyor fakat kontak kapatıp açtığımda 3-4 diş (kullanıma bağlı) birden düşüyordu.
Bir diğer etken ise mesela 1. vitesten 2. vitese geçtim veya daha yüksek viteslerde vites yükselttiğimde motor gaz yemiyor, hızım düşüyor ve 2 sn sonra kendini toparlıyordu ve normale dönüp hızlanmaya devam ediyordu.Sanki benzin pisliği enjektöre gelip hani gaz kesilirde sonra pislik atılınca motor uzar gider ya, aynı öyle oluyordu işte.

Forumları, aynı sıkıntılar başına gelmiş olup çözüm bulan arkadaşların yorumlarını okuyup Kuralkan'ı arayıp bilgi aldıktan sonra ben istedim yeni yazılım atılmasını.

Dominar 400 Ailesi isimli face sayfası moderatörüyüm ve WhatsApp grubunada üyeyim. Sürekli bilgi paylaşımı yapıyoruz zaten. O yüzden Kullanıcılar ile aktif olarak bir sorunumuz olunca paylaşıyoruz.

Bu arada serviste sökülüp takılan bütün parçalarda KTM yazısı ile karşılaştım.
Hava filtresinden tut Yağ kapağına kadar  :]


Bu akşam toplantıda incelersin abi rahat rahat  :]

Nedense Bizim ulkede yol ve hava koşulları kirli deyip 2-4 bın km de bir yağ değişimi önerirler ama hava filtresi 20 hatta 40 bınde değişir. sanırsın motor havayı marstan alıyor. 
Yazılım şart olmuş sana. umarın daha mutlu eder. Ktm yazısına gelince bajajı başka bir çinliye göre tavsiye etmemin sebebi bajajın ktm parçalarına fason üreticilik yapıyor olmasındandır.  Muhtemel dominar motoru da ktm390 motoruna benzerlık gösteriyordur. 

ktm kullanıcı olsam bajaj yedek parçalarını mutlaka gözden gecirirdim. :D
Ara
Cevapla
#13

Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:19,06,2018 tarihinde 9644 km de iken 10,000km bakımına girdi Dominarım.

........

Bakımın Hayırlı olsun.  Aklımda Prüzler var. 
.......

Öncelikle teşekkürler Ersin abi.
............

4- Yazılım atılmasını ben istedim özellikle. Sebebi ise mesela Darıca da fulledim depoyu, Sakarya ya hiç kontak kapatmadan gittim. Yolda giderken benzin göstergesi hiç eksilmiyor yada 1 diş düşüyor fakat kontak kapatıp açtığımda 3-4 diş (kullanıma bağlı) birden düşüyordu.
Bir diğer etken ise mesela 1. vitesten 2. vitese geçtim veya daha yüksek viteslerde vites yükselttiğimde motor gaz yemiyor, hızım düşüyor ve 2 sn sonra kendini toparlıyordu ve normale dönüp hızlanmaya devam ediyordu.Sanki benzin pisliği enjektöre gelip hani gaz kesilirde sonra pislik atılınca motor uzar gider ya, aynı öyle oluyordu işte.

Forumları, aynı sıkıntılar başına gelmiş olup çözüm bulan arkadaşların yorumlarını okuyup Kuralkan'ı arayıp bilgi aldıktan sonra ben istedim yeni yazılım atılmasını.

Dominar 400 Ailesi isimli face sayfası moderatörüyüm ve WhatsApp grubunada üyeyim. Sürekli bilgi paylaşımı yapıyoruz zaten. O yüzden Kullanıcılar ile aktif olarak bir sorunumuz olunca paylaşıyoruz.

Bu arada serviste sökülüp takılan bütün parçalarda KTM yazısı ile karşılaştım.
Hava filtresinden tut Yağ kapağına kadar  :]


Bu akşam toplantıda incelersin abi rahat rahat  :]

Nedense Bizim ulkede yol ve hava koşulları kirli deyip 2-4 bın km de bir yağ değişimi önerirler ama hava filtresi 20 hatta 40 bınde değişir. sanırsın motor havayı marstan alıyor. 
Yazılım şart olmuş sana. umarın daha mutlu eder. Ktm yazısına gelince bajajı başka bir çinliye göre tavsiye etmemin sebebi bajajın ktm parçalarına fason üreticilik yapıyor olmasındandır.  Muhtemel dominar motoru da ktm390 motoruna benzerlık gösteriyordur. 

ktm kullanıcı olsam bajaj yedek parçalarını mutlaka gözden gecirirdim. :D

Aynen abi yağ filtresi ne kadar önemli ise,hava filtresi de okadar önemli.
Buji her 20.000 km de bir değişiyormuş. Orjinal buji fiyatı adet 25 tl. 3 adet 75 tl :)
Tek sıkıntı servis işçilik fiyatından ödün vermiyor. Garantisi bitince maliyet çok daha ucuz olacak.
Motor blok olduğu gibi 390 ile aynıymış abi.Serviste söylediler. 
KTM yedek parçası ile Bajaj yedek parçası fiyatları arasında bayağı bi fark var. Örnek hava filtresi Bajaj 25 tl iken KTM 75 tl fakat seri numaralarına kadar KTM ile aynı :)

Diğerleri ßir Yere Gitmek İçin Araba Kullanırken,
ßizler Motorsiklet Kullanmak İçin ßir Yerlere Gideriz..
İşte Aramızdaki En ßüyük Fark ßu !..

MoToRsİkLeTLeRi FaRk Edİn !......

Ara
Cevapla
#14

Evet arkadaşlar bir çılgınlık yapıp motoru sattım ::)
Aslında motoru satma sebebim oğlumun ameliyat olması gerektiğindendi.
Bende öğrenir öğrenmez motoru satılığa koydum 25,06,2018 pazartesi günü.
27,06,2018 tarihinde birisi aradı. Uzun yol tır şöförü kendisi, konuştuk anlaştık ve cuma gününe yetişebilirse satışı alacağını söyledi.
Cuma gününe yetişemedi ve cumartesi günü geldi, 1 saat molası varmış, motoru gördü vs, sonra Almanya ya yük götürmek için yola çıktı.
Babası 70 yaşında Necati amca (eski motorculardan) Samsun dan otobüs ile gelmiş, motoru Necati amca götürecekmiş Samsun'un Çarşamba ilçesine..
Neyse Cumartesi ve Pazar günü ben iyice gezdim. Hemde ne gezdim son günler diye :)  
Darıca istasyon mahallesinde kızı oturuyormuş Necati amcanın,hafta sonu orada kaldı..

02,07,2014 Pazartesi günü sabah 08:00 da işten çıkınca Necati amcayı almaya gittim.
Notere geldik, vekalet ile oğlunun adına satış yapacaktı fakat vekalette eksik yazı olduğunu öğrendik.Oğlunun üstüne araç alamayacağını ve sadece satış yapılacağı yazıyorumuş.
Necati amca kendi üstüne aldı motoru.
Biraz boş bi alanda dur kalk alıştırması yaptırdım ve İstasyon daki Kültür Merkezinin orada motoru teslim ettim. Minibüs ile eve döndüğümde saat 11:30 olmuştu..

Necati amca Samsun a gitmek üzere 1-2 saat sonra yola çıktı.

Akşam saat 18:30-19:00 arası beni aradığında Karabük'te mola verdim dedi. 
Anlattı işte 150-160 kmh arası gittim şöyle oldu böyle oldu vs vs..

Velhasıl kelam makina gitmiş oldu..

Üzüldümmü evet. Motoru yeni almıştım.Gitmek zorunda kaldı.. 
Kendimi şu şekilde avutuyorum;
Motoru koyacak yer yoktu oturduğum yerde ve kayınpederin inşaata bırakıyordum. Benim eve 1 km.
Aklım kalıyordu sürekli motorda her ne kadar kilitleyip bıranda vs örtsemde..
İşe geç kalsam yada gezmeye gitsem 1 km yürüyüp motorun kilidini aç bırandasını çıkar vs vs en az 30 dakka gidiyordu bide geri bıraktığında kitle ört  ki kaskı montu elde taşıması cabası.

Bunları düşündükçe şimdi kafam rahat. Çalınacak vs diye bi korkum yok.

Umarım yeni sahibine hayırlısı olur..

Diğerleri ßir Yere Gitmek İçin Araba Kullanırken,
ßizler Motorsiklet Kullanmak İçin ßir Yerlere Gideriz..
İşte Aramızdaki En ßüyük Fark ßu !..

MoToRsİkLeTLeRi FaRk Edİn !......

Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi