Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Teknik (Motosiklet) Motorsiklette Güvenli Sürüş. 3.Bölüm Eklendi. 09.04.2016 Güncel.
#1

Faydalı bulduğum bir yazı, ara ara okuyup tekrar yapıyorum. Size de sunayım dedim.

Yazı uzun şimdilik bu kadarını ekliyorum. (imla ve yazım hatalarıyla dolu). Düzenleyip altına ekleyeceğim.



Birinci Yazımız : Eklenme 01.04.2016

MOTOSİKLET TEORİSİ #2, SİPDE - TATOKU FORMULU

Motor sürüsü sırasında sürekli aklımızda tutmamız gereken, ve uygulamamız gereken bir formül...isi basitleştirmek için O da nesi demeyin hemen...


SIPDE motorla yolda giderken sürekli yapmanız gereken şeyin formülü..ve ben aklımda böyle tutuyorum. İngilizce Scan, Identify, Predict, Decide ve Execute kelimelerinin bas harflerinden oluşuyor.

Buna biz
Tara
Tanımla
Öngör
Karar ver ve
Uygula

TATOKU ? ..

diyebilir miyiz?? niye olmasın...maksat aklımızda kalması değil mi? Başka fikriniz varsa beklerim...

Simdi, tecrübeli iyi bir sürücü bu formülü kafasına kazımıştır ve sürekli kafasında döndürerek motor sürmektedir, söyle ki:

#1 TARA: Agresif olarak ileriyi, geriyi, sağı solu duyu organlarıyla taramak anlamına gelir. Olacak şeyleri önceden görmenin başka yolu yoktur, önde giden kamyonun üstündeki yük iyi bağlı mı? su ilerde görülen karaltı bir çukur mu? benzinciden çıkan arabadaki adam telefonla mı konuşuyor? arkadan gelen siren sesi ambulans mı yoksa bir arabanın alarmı mi? duyduğunuz çiğ benzin kokusu sizden mi yoksa önde giden tankerden mi geliyor..vs. vs.

Şunları iyi tarayın:

Karsıdan gelen trafik !...Sola donup önünüzü kesenler olabilir. (kendilerine

göre sol)

Yanlardan gelen trafik !

Arkadan gelen trafik !

Tehlikeli yol koşulları !

#2 TANIMLA: Potansiyel problemleri ve tehlikeli karşılaşmaları tespit etmek anlamına gelir.

Diğer araç ve motosikletler yolunuza çıkabilir (daha önce tarama sonucu yakaladığınız), kazaya yol açabilir. Hayvanlar ve yayalar ani ve beklenmedik hareketler yapar Hareketsiz objeler problematik olabilir...çukurlar, demir yolu rayları, su birikintileri, eğilmiş bir trafik tabelası, kirik bir ağacın sarkmış dalı...vs.

#3 ÖNGÖR: Hız, yon, mesafe tahminlerinde bulunarak oluşabilecek tehlikeyi gözünüzün önünde canlandırmaktır. Eğer o hızla yan yoldan gelen obur motosiklet beni görmüyorsa nerede çarpışa biliriz?

#4 KARAR VER: Evet açık....yukarıdaki öngörüye göre karar ver...gaz mi vereceksin, hız mi keseceksin, şerit mi değiştireceksin, yandaki kestirme yola mi dönüvereceksin. Kararınız muhtemel tehlikeyi minimuma, mümkünse sıfıra indirme yönünde olmalıdır. Strateji tespitidir.

#5 UYGULA: Verdiğiniz kararı "kararlılıkla" uygulamaktır.

Bu arada tipik uygulamalar...

- Varlığınızı olabildiğince abartılı belirtin. Korna, ışık...

- Hızınızı "ayarlayın" . artırın, düşürün yada durun anasını satayım...

- Pozisyonunuzu (şeritteki) ve/veya yönünüzü ayarlayın

Evet...birden fazla tehlike varsa teker teker ele alin. Öncelik tespiti yapın bunlar arasında ve sırayla uygulayın. Alışveriş merkezlerinin, okulların, inşaatların civarında yollar, yanında hayvan otlatılan koy yolları, yol-asfalt inşaatları tehlikelidir. Bu tur yerlerden geçerken debriyaj ve frenlerinizi "örtün", [yani dört parmağınızla, ve sağ ayağınızla] reaksiyon süreniz hatırı sayılır derecede kısalacaktır.








ikinci Yazımız : Eklenme 05.04.2016

MOTOSİKLET TEORİSİ 3 KÖŞEYİ DÖNMEK - Viraj Alma ve Kontra Tekniği.

"Bu konuyu üç bölümde yazmıştım...öylece veriyorum... Soru cevap kısımları da var, onlarla beraber bir de 4. kısmı olacak. Tabii sizlerden de, umuyorum ki sorular-mesajlar gelecek, onlarla daha da zenginleşecek bu bölümler... Aşağıda ilk bolum var...ve bu Köşeyi Dönme Sanatını sonuna kadar yazmaya kimsenin ömrünün yeteceğini sanmıyorum Teorinin de bir siniri var !


Gecen gün su allta bisikletçi arkadaş "Stealth"i yanıtlarken bahsettiğim gibi

Bisiklet ve motosiklet denilen "şeytan icadı" ni ayakta tutan şey biliyorsunuz jiroskopik güç, santrifüj kuvvet sonucu oluşan JIROSKOP etkisidir. Yani tekerlek döndüğünde bu dönme ekseninde kalmak üzere inatçı bir güç ortaya çıkar. Bu güç hızla doğru orantılıdır, yani bu aletler kendi başlarına ayakta duramazlar , onları ayakta tutan şey "hız"dır...bu bir... İkincisi, iki gyroskopa bağlı bir sistem kurup, (bisiklet yada motosiklet) bunu bir doğru üzerinde harekete geçirdiğinizde bu alet sonsuza kadar dümdüz gitmek isteyecektir...oysa ki yollar virajlı... bu alet ne kadar ağırsa düz gitme arzusu da o kadar kuvvetlidir..bu da iki...

Motorla giderken karşılaşacağınız virajlar şahanedir, felakettir, harikadır, berbattır, güzeldir, korkunçtur, motora tiryaki edicidir, motordan soğutucudur, sizi hayata bağlar, hayatinizi sona erdirebilir, zevklidir, tehlikelidir...vs. vs. bu tuhaf, birbirine zıt sıfatlar çoğaltılabilir ama gerçek değişmez ki, motor sürüşünde esas mücadele, esas olay viraj almaktır...o köşeyi dönmektir...

ABD den bir istatistik vereyim...Ölümlü motosiklet kazalarının %41 i başka hiçbir aracın katilimi olmadan, sürücünün viraj hatası sonucunda meydana geliyor.

Ve bu bilgi sanırım bu konunun ne kadar önemli olduğunu vurguluyor.

Öğrenmeniz gereken en en en önemli şey aslında çocukluk yıllarınızdan hatırlamanız gereken bir ufak ipucu..."tayyarecilik" oynadınız mı hiç? Yani kollarınızı yana açıp açıklık bir yerde, iiiiiggggiiinnnnnnjjjuuiiu diye motor sesi çıkarıp koştuğunuz olmadı mı? Olmuştur...köşeleri nasıl dönerdiniz? O tarafa yatarak değil mi? İste o küçük çocuk gözleminiz hala ise yarayacak... Çünkü motorlar ayni "uçak gibi yatarak" döner. Yani 7-8 kmh in üzerinde hızlarda, park yeri manevraları dışında gidonu çevirmek bir ise yaramaz, isler daha da zorlaşır. Motoru yatırmanın, virajı almanın yolu da "counter-steering" yani kontra viraj tekniğidir. Önce beraber bir viraja girelim sonra daha da detaylı anlatacağım dilim döndüğünce...

SIPDE / TATOKU formülünü hatırlıyorsunuz, Virajın formülü de var...SLR (single-lens-reflex değil anacım) "slow, look, lean, roll" - "Yavaşla, bak, yatır, gazla" dır..."BAYGAZ" .. ?? )) he he Aygaz gibi bir şey oldu... Boş ver...

Bir SAĞ Viraja geliyoruz

1- RELAX - gülümse

Omuzlar düşük, kollar-dirsekler kirik, dirsekler dışarı acık değil, dizler yanlardan tanka değiyor ve "gayet hafifçe" tankı sıkıyor, gidonu "bir genç hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz. Anüsde ki kasılma ile bu isin bir ilgisi yok ayrıca..

2-YAVAŞLA...gözünün yiyeceği bir hiza kadar yavaşla.

Virajın içini TARA...

3-RELAX-sırıt

Evet ısrarla yazacağım...omuzlar düşük, kollar-dirsekler kirik, dirsekler dışarı acık değil, dizler yanlardan tanka değiyor ve "gayet hafifçe" tankı sıkıyor, gidonu "bir genç hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz.

4-BAK...virajın çıkısına doğru. Bu alet nereye bakarsan oraya gider unutma...sağdaki soldaki ayrıntılar için geniş görüş alanını kullan, gözlerini oradan oraya gezdirme (bunu da izah edeceğim bir ara).

"Alt çenenin ucuyla gitmek istediğin yeri göster..."

5-RELAX-otuz iki dişin görünsün

6-YATIR...şöyle...

Ehem..Sağ virajdayız...

Sağ elinle gidonu hafifçe ileri doğru it. !

İste kontra viraj tekniği...sağa dönmek için sağ elini, sola dönmek için sol elini ileri itiyorsun. (İleri itiyorsun...ağırlığını o tarafa veriyorsun demedim..dikkat...)

7-RELAX-ehiehiehi diyorsun...

8-GAZLA...


Yavaş yavaş,"SMOOTHLY", yumuşacık, gittikçe artırarak, KORKMADAN gaz ver...gerekiyorsa elinle elciği iterek yatış acısını artır..bu acıyla verdiğin gaz arasındaki bağlantıyı gözle...

9-RELAX-gurur ve sırıtış

Evet ısrarla yazacağım...omuzlar düşük, kollar-dirsekler kirik, dirsekler dışarı acık değil, dizler yanlardan tanka değiyor ve "gayet hafifçe" tankı sıkıyor, gidonu "bir genç hanimin narin bileklerini tutuyor gibi" tutuyorsunuz

Bir sonraki viraj geliyooor...

Yapılmaması gereken şey ... Sakın motor yatıkken fren yapma...virajda fren yapılmaz...hızını önceden ayarla.

Korktuysan basta gaz verme yada çok az ver, ama fren no-no...! Sakin ha... Ama ya bir şey olursa, bilmemne çıkarsa...bunları sonra yazışırız...özel durumlar sonra..

Gaz viraj almayı kolaylaştırır ve virajda sarsıntı, gezinme, titreşim, dengesizlik gibi bütün problemleri çözer. Gaz vermek sorun yaratmaz, sorun çözer. Anahtar sözcükler:

"SMOOTHLY"..."YUMUSACIK"..."KORKMADAN"..."YETERINC E"..."YAVASCA VE ARTIRARAK"

Bugünlük bu kadar ...bu konuda anlatacak çok şey var, adamlar, mesela Keith Code (unlu yarışçı ve eğitmen-Eddie Lawson, Wayne Rainey, Doug Chandler vb. ünlülerin hocası-, bu konuda kitaplar yazmış bulup okuyun (amazon.com da vardır) ama esas isin ruhu yukarda yazdıklarım. Sabır ve eğlenceler diliyorum...



3. Bir Kısım daha Eklenecek
Ara
Cevapla
#2

Buyun 3. Bölüm.




BÖLÜM 3

Motora "kedi kakasını yapıyor" ciddiyeti ile binmeyin, bu çok eğlenceli bir spordur, güzeldir, keyiflidir....Gülümseyin. Siz gülümsedikçe vücudunuz rahatlar ve "relax" (*) olur, böylelikle virajlar daha kolay alınır.

İçinizden keder, acı, iç karatıcı şeyler arabesk değil, neşeli şarkılar geçirin, mırıldanın. Motorcu adam canlıdır, hayata bağlıdır...motorunda Olumsuzdur...kafesçiler gibi bezgin adam-kadın olmayın. (bu kafesçi lafı ABD den ithal...otomobilcilere burada "cager", otomobile de "cage" (kafes) deniyor motorcu ağzında, ve ben de kullanıyorum.) Neyse sohbet yeter...

Gidonu sıkı tutmanın baslıca üç mahzuru vardır...

1- Viraj alma yarıçapınız gittikçe artar. (öyle iste...) Yani virajın içinde X bir sebepten gidona sımsıkı yapışırsanız görürsünüz ki is büsbütün moka sarıyor ve virajın dışına doğru kayıyorsunuz, yatış acınız azalıyor, hız düşüyor, gaz verme hassasiyeti kayboluyor, yalpalama başlıyor. Hele girişte, yani yatırmaya başlamadan evvel sıkı tutarsanız bir turlu zamanlamayı yapamazsınız....beyniniz ellerinizle birlikte kenetlenir....

İlaç=Gülümse, rahatla, kendine güven ve relax ol. (*)

2-Yorgunluk..."karpal tunel" problemleri, parmak eklemleri, el, dirsek ve on kolda ağrılar, "hala yeterince hakim değilmişsiniz" hissi, gerçektende daha az hakimiyet. Omuz, sırt ağrıları....endişe...korku...

3-Beynin yanlış bilgilendirilmesi... Deneyin...gidonu siki tuttukça daha hızlı gidiyor sanırsınız kendinizi, motordan daha çok vibrasyon, yoldan daha çok darbe alırsınız..."go to 2"

(*)

Relaks olmak gevşemek değildir, şöyle ki...kolunuzu yere paralel ileri uzatın, yumruğunuzu ve kol kaslarınızı sıkın, simdi sonuna kadar "gevşetin", kolunuz lap diye düşsün. İste bu "gevşeme" dır... Simdi de sıkılı kolunuzu yavaş yavaş gevşetin, öyle ki kolunuzun yere paralel hali bozulmayacak kadar. Dirsek ve omuz hafifçe düştü, eliniz de hafifçe aşağı sarktı ama kol genelde yere paralel..bir yandan da gülümseyin...iste istenilen budur.

Bir de su "çeneyle gidilecek yönü gösterme" tabirine ışık tutayım, soran olmadı madem...simdi vücudunuzu tam boynunuzdan mafsallı bir süpürge sopası gibi düşünün. Öyle ki bu üst parça (kafanız) altı ne kadar oynatsak yere dik duruyor. Simdi motorunuzun selesinde, seleye dik bir delik açalım (hayali tabii ve bu sopayı oraya sokalım. Motor virajayken, yatıkken yani, sopa da ayni motorun acısında yatacak ama mafsaldan yukarısı yere dik kalacak. İdeal pozisyon budur. Kafa daima yere paralel yada ekseni yere dik olmalıdır.

Gözleri birleştiren hayali çizgi yere paralel olmalıdır.

Virajda motoru yatırdığınızda sanki birine işaret ediyormuşçasına abartılı olarak alt çenenizi asfalta paralel tutup ileri-gitmek istediğiniz yöne- virajın çıkısına doğru uzatırsanız bu amaca kolayca ulaşırsınız. "Gözler yere paralel olmalı" tabiri yeterince olayı anlatmıyor bence, çok kimse bunu tam olarak anlayamıyor.

Deney - Virajda kafa pozisyonu: Arkalıklı bir sandalyede ters oturun, arkalık gidon olsun, relax olun yine, sandalyeyi düşmeyecek kadar sağa sola yatırıp karsı duvardaki hayali viraj çıkış noktalarına (45-60 derece sağa yada sola doğru) dediğim gibi bakmaya calisin. Bu arada gözlerinizi çevirmeden odayı geniş görüş acısı ile tarayın. TV nerede, ne oynuyor, duvardaki takvim, terliğinizin ucu, içerde kim var, ne yapıyor, ne yemek pişiyor-koku, dışarıdan ne tip bir araba geçti-ses...vb.

Deney - Geniş Görüş Alanı: Ayakta durun ve kollarınızı açabildiğiniz kadar geriye doğru acın. İlerde göz hizanızda bir yere bakin, ellerinizi görmüyor olmalısınız. Simdi kollarınızı yavaş yavaş kapayın, ellerinizi gördüğünüz noktada durun. İste görüş alanınız. Neredeyse 120 - 140 derece !

Bu alan içinde bazı noktalar belirleyin ve gözlerinizi hızla oradan oraya götürerek bakin o noktalara...

Simdi gözlerinizle sadece karsıya bakarak, ama düşüncenizi o noktalarda toplayarak birinden birine atlayın. Göreceksiniz ki hiçbir şey düşünce hızından daha hızlı yol kat edemez..."Geniş görüş alanı ile taramak" budur kısaca...

Hey, kollarınızı indirebilirsiniz artik ... :)


Counter balancing/ kontra dengeleme yada öz Türkçesi “Düşük Hızda Dönüş”.

Düşük hızlarda “counter balancing” - Tersine Dengeleme / Kontra Dengeleme tekniği kullanıyoruz. Kontra Viraj İle Karıştırmayın


Bu teknikte gidonu dönmek istediğiniz tarafa döndürüp ağırlığınızı selenin üstünde hafifçe aksi yöne kaydırmanız yeterli olacaktır. Kritik kelime “Gitmek İstediğin Yöne Basını Cevir ve BAK” tir.


Biraz antrenman …
Trafiğin olmadığı bir yerde;

Yola dik olarak durun. Yani mesela arka tekerlek kaldırıma dik ve değiyor gibi, yada bir dört yol ağzındasınız gibi.

Sol ayak yerde, vites 1 de, sağ ayak frende ....esas duruştayız.

Gidonu tamamen sola dondurun. (sonuna kadar / döndüğü kadar)

Kafanızı tamamen sola dondurun ( sonuna kadar / döndüğü kadar)

Motoru bu vaziyette kaldırın, 90 Derecelik bir dönüsü sıfır dan başlayarak yapmış olacaksınız.

Bunu smooth/ pürüzsüz yapana kadar dura kalka, aceleye getirmeden calisin.

Sonra sağa calisin.--------------------

her ikisi de pürüzsüz olduktan sonra, motorla yavaşça bir kavşağa gelin (hayali bir kavsak da olabilir),

Sanki duracak kadar yavaşlayın, ayağınızı yere koymak üzereyken kafanızı ve gidonu sonuna kadar çevirip gaz verip 90 derece dönüş yapın. Motoru düşürmeyin tabii, ille gerekiyorsa koyun ayağınızı yere...çalışa çalışa ayağınızı koymadan dönmeyi öğreneceksiniz. ACELE YOK !


Sağa dönüsün daha keskin ve zor olduğunu görüyorsunuz…demek ki önce sola dönüş öğrenilecek, sonra sağa…

Bütün mesele

1 - Kafayı çevirmek, dönülecek yere bakmak. (virajın içine değil sonuna /çıkısına - göz değil kafanı cevir)

2- Gidonu cevir,

3- Vücudunu sağa sola yatırma, dik-rahat - relaks otur.

4- Korkma, tekniğe güven !

Bunları güzel öğrenmeden slalom vs. çalışmayın. Tekniği bozarsınız. İsin temeli 90 derece dönmeyi öğrenmektir. Slalom un farkı ağırlığınızı (kicinizi) hafifçe viraj dışına kaydırmaktır.


Kontra tekniğine donelim yine… Bu üsttekinden Farklı. Kontra Viraj Tekniği

Bu tekniğin en zor tarafı, aslında çok basit olmasından kaynaklanıyor. Özellikle tecrübeli motorculara bunu teoride anlatmakta oldukça zorlanmışımdır. Tabii bir kez deneyince bütün bildiklerini bir tarafa bırakıp kontra tekniğine yöneliyorlar oda başka... Bu problemi bir ara eski motorculara on fren tekniğini anlatanlar çekmiştir. Eski inanış, "aman sakin on freni çok gerekmedikçe kullanma" idi, sonra görüldü ki motor arka freni olmadan da kullanılabiliyor...

Dön dön bitmiyor bu köşe...daha da bitmeyecek aslında, siz kullandıkça tecrübeniz arttıkça yeni yeni öğretiler keşfedeceksiniz, ve isin eğlencesinin bu olduğunu göreceksiniz. Her viraj yeni bir kombinasyondur ve zaman içinde şartları değişir durur. Ömrü boyunca otomobil kullanmış, ve kullanacak olan ölümlüler bunu hiç bir zaman anlayamayacaklar..

Relax olarak TARA dik, çıkış noktamıza doğru BAK tik, YAT tik, katiyen fren yapmadık, GAZ Ladik hafiften isi bitirdik, relax pozisyonumuzu hiç bozmadık, ağzımız kulaklarımızda ööle gidiyoruz... Yeni bir viraj geliyor ve bu kez başka bir şeylere daha dikkat edeceğiz...

Biliyorsunuz otomobillerin tekerlek izinden kullanmanızı tavsiye etmiştim...viraja gelirken virajın dışındaki tekerlek izinden gelin. Görüş acınız daha geniş olacaktır. Virajın CIKISINI GORDUKTEN SONRA, ve eğer iki otomobil tekerlek izi arası temizse iç tekerlek izine doğru yatışınızı artırıp hattınızı değiştirebilirsiniz.



Devam, Virajın çıkısını görmeden içe girerseniz, en büyük ve ölümcül tehlike sizi bekliyor. Hızınızı kontrol edemez, karsı seride geçersiniz. Tabii daha önce "TARA"maya fırsatınız olmayan bir bölgeye girmiş oluyorsunuz o da cabası. Bir çukur, kamyondan düşmüş bir buzdolabı (!), dökülmüş yağ, yan yana giden iki bisikletli, daha sayayım mi ? Peki tecrübelerimden iki örnek daha "sonbaharda dökülmüş yapraklar" asfalt kuru, hava güneşli...bu yaprakların altı ıslak ve vıcık vıcık...! Geyik...eh Türkiye' de geyik kalmadı şükürler olsun, kahraman avcılarımız nesillerini tüketmeye muvaffak oldular ama iki ayaklı geyikler var, turlu çeşitli orman-çiftlik hayvani var.

ABD de verilen örneklerin arasında "karsıdan gelen ayni sizin hatayı yapmış bir motosiklet" de vardır ama bizde böyle bir örnekle karsılaşma sansı çok düşük olmalı...

Hani virajda gaz veriyorduk ya, yavaş yavaş ama korkmadan artırarak...iste bu prosedürü virajın çıkısını görmeden doğru dürüst yapmanız imkansızdır. Viraj içinde kalırsanız, hız düştükçe dengenizi kaybettiğiniz için gazlamak zorunda kalırsınız, gazladıkça dışa açılır, şeritler yetmez olur ve kendinizi karsı şeritte yada bariyerlerde bulursunuz.

Kendiniz keşfedeceksiniz..."gaz vermenin hızı" var. Eğer viraj gittikçe kapanıyorsa (yarıçapı azalıyorsa) çok yavaş yada hiç gaz veriyorsunuz, acılıyorsa daha "hızlı" gaz veriyorsunuz. Dikkat edin gittikçe hızlanıyorsunuz demiyorum !..

Niye?

(*) Çünkü motosiklet, ayni kayak, bisiklet, paten gibi virajda yavaşlar.

(Aerodinamik, ve sürtünmenin artısı, yatay(yanlamasına) kuvvet vektörünün işe karışması) Sabit gazla saatte 40 km ile viraja girin 35 kmh ile çıkarsınız (mesela-viraja bağlı tabii)..."biraz" gaz vererek hızınızı korumanız gerekir. Viraj uzun, ve bu + güçler fazla ise yavaşlama tehlikeli (arkadaki araçların sizi sıkıştırması) boyuta gidebilir.

1-Yatış acısını artırıp daha fazla gaz verebilirsiniz,

2-Yatış acısı çok artıyorsa yavaş yavaş virajın içine doğru hat değiştirip ayni yatış acısıyla daha fazla gaz verebilirsiniz.

VIRAJDA mecbur kalmadıkça SERIT DEGISTIRMEYIN, bu anlattıklarım hep kendi şeridiniz içindedir.

Unutmayın YARISCI DEGILSINIZ ve kimseyle başka motor , otomobil vs, sidik yarıştırmıyorsunuz...Amacınız mesela 50 km ile girdiğiniz virajda 50 km i korumak ve 50kmh ile o virajdan alnınızın akıyla çıkmaktır.

DIKKAT --- SOL virajda, virajın içine ASIRI girerseniz motor sizin şeridinizde olsa bile yatış acısı sebebiyle vücudunuzun üst kısmi karsı trafik şeridine geçer...

Ve bu maalesef nadir bir kaza turu değildir.

Köse dönme sanatı buraya kadar...soru cevap kısmi ile devamı var... soru, görüş, katkı ve eleştirilerle katilin lütfen sizde...emi? Gerisi sizin pratiğinize kalıyor...

Aşağıda çok hoşuma giden ve genellikle karşılaşılan sorulardan iki seçmece ve cevaplarım var... Sizin sorularınızı da beklerim.

SORU:
> Ben bu maddeyi anlayamadım, açıklayabilir misiniz?
Sağa dönmek için sağ elimi ileri itmem demek, gidonu sola çevirmem mi demek?

CEVAP: Ben kelimelerin üzerinde önemle duruyorum, belki dikkat ediyorsunuz çünkü insan beyni kelimelerle düşünür...yani aklınızdan bir düşünce geçirin..fark ettiniz mi Türkçe kelimelerle düşündüğünüzü..evet.., iste bu kelimeler beyinde belli bölgelere belli komutlar yolluyor ve vücudunuzu "kullanırken" bu formüllerle "kalibre" ediyorsunuz davranışınızı. Mesela "abanmak" ile "yaslanmak" arasindaki fark gibi, ilk bakışta ayni imiş gibi geliyor ama vücudunuza emir verirken farklı basınç ve davranış kalıbı söz konusudur. Yine gagam düştü...ama inanın gerekli bunlar. Simdi , sağa dönüşte ben size özellikle "gidonu sola çevirin" demedim, evet haklisiniz, sol elciği ittiğinizde gidon sağa döner, ama bu "gidonu sağa çevirme" aksiyonu ile bambaşka sonuçlar doğurur..kısaca ayni şey değildir…

Bitti. Finish. Fin. Finito. Falan Filan işte :D
Ara
Cevapla
#3

Verdiğiniz bilgiler için Teşekkürler devamını bekliyoruz.
Ara
Cevapla
#4

Ersin kesinlikle katıldığım ve hep uygulamaya çalıştığım sürüş şeklinin yazıya dökülmüş hali. Bu kısa yazıyı okumak, dikkat sorunu yaşayan kişilerin idrak yollarını açar, pratikte uygulamalarına da vesile olur. Eline sağlık.

:tr:  Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Ara
Cevapla
#5

Çok faydalı bilgiler benim her daim uygulamaya çalıştığım yöntemler. Senaryo yazmak gerçekten çok önemli motosiklette iken. Teşekkürler Ersin Abi.
Ara
Cevapla
#6

Arkadaslar iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim.
Bunun gibi dokumanlari sik sik paylasmaya calisacagim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#7

Yazıyı Güncelledim Arkadaşlar birde tarih attım ki karışmasın.
Ara
Cevapla
#8

bilgilendirme için tşk. ersin eline sağlık viraj almayı bilmeyen yada viraj fobisi olan arkadaşların işine yarayacaktır baya.
Cevapla
#9

(04-06-2016, 05:48 AM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  bilgilendirme için tşk. ersin eline sağlık viraj almayı bilmeyen yada viraj fobisi olan arkadaşların işine yarayacaktır baya.

Ne demek rica ederim.
Viraj konusunda daha detaylı bilgi isteyen varsa detaylandırabilirim.
Hatta Keith code'un kitabı var onu da verebilirim. sonra onlara yetişemeyiz :D
Ara
Cevapla
#10

Rica etsem o kitabı okuyabilirmiyim.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: MuratD
04-07-2014, 01:44 PM
Son Mesaj Yazar: 1kan
04-06-2014, 12:36 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi