Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Gebze de nerden tekerlek alınır
#1

Merhaba,
Yeni üye oldum ve yeni motor kullanıcısıyım. Cbf 150 motorum var. Lastık almak istiyorum mıchelin veya metzler öneriliyor sanırım ama Gebze de bu lastikleri satan bulamadım her yerde irc var. Sanırım sökme takma yanında balans ayarında önemli ki onurda yapan bulamadım. Tavsiye öneri verebilirseniz sevinirim. Bir de lastik boyutunu büyültüyorlarmış bu daha iyi midir Güvenli sürüş açısından tavsiye eder misiniz?
Teşekkürler
Ara
Cevapla
#2

Merhaba Önder,

http://www.gebzemoto.com/forum/Forum-tan...C5%9F.html

Buradan kendini tanıtan bir başlık açarsan ve profilini ona göre düzenlersen herşey daha güzel olacak.
Tanışma başlığı şablonuna buradan ulaşabilirsin. > http://www.gebzemoto.com/forum/Duyuru-ho...blonu.html

Aramıza şimdiden hoş geldin. Sorularının cevapları da bilgi sahibi kişiler tarafından gelecektir.

GTÜ :kalp: GMK
Ara
Cevapla
#3

Teşekkürler
Ara
Cevapla
#4

Honda genelde diğer markalara göre ince lastik kullanıyor. Görsel olarak zayıf olmakla birlikte aslında yol tutuş ve ekonomi açısından en verimli ebatları kullanıyorlar. Orjinal ebatların üzerine çıktığında yakıt tüketimin artacaktır. Yol tutuşu ise seçeceğin lastiğe göre değişir tabi ama çok da iyiye gideceğini sanmıyorum. Farkedecek olan şey elbette görsel güzelliktir. Bunun yanı sıra özellikle yüksek hızlarda son viteste giderken motor devri daha düşük kalacak ve daha az bağıracaktır.

Motosiklette olmasa da otomobilde tercih ettiğim ve uyguladığım bir yoldur :)

:tr:  Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Ara
Cevapla
#5

Onder gebze motor tuncay usta var metzeler lastiklerde sökme takma 200 tl diye biliyorum.
0532 672 69 80 cbf 150 hakkinda bi soru sormak istersen araya bilirsin
Ara
Cevapla
#6

Lastik ureticisinin ve ithalatcilarinin ortak fikri lastigin taban genusliginin yol tutusuna etkisinin sabildigi kadar fazla ilmadigi yonunde. Tabi 110 lastik yerine 190 olmayacagi icin sanirim.

Yol tutusunda asil rol oynayan faktor lastikteki hamur yapisi. Ozellikle yuksek performans lastiklerine bakildiginda ayni lastikte 2 hatta 3 farkli hamur bileseninin olmasi bu tezi kanitlar nitelikte. 130 luk lastigi 140 lik yapmak taban alaninda %7 lik degisim yapiyorken yol tutusuna % 60 etki olmasi beklenemez. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kendi fikirlerimi belirttim. Ebttan cok hamuru degistirmek daha mantikli.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#7

Hepinize teşekkürler.

Araştırma yaparken Altın elbiseli adamın lastik ebatları ile ilgili bir videosuna da denk geldim. O da dediğiniz gibi sanılanın aksine ebat büyütmenin virajlarda dez avantaj bile sağlayabildiğini anlatıyor. Orjinal ebatlar sanırım daha iyi olacak.

Engin Hocam çok teşekkürler, en kısa zamanda değiştirmem lazım.
Ara
Cevapla
#8

Konuyu hortlatmış olacağım ama forumda arama yapan birileri olursa yararlanırlar umuduyla yazmadan da edemeyeceğim. Motorumda Michelin Pilot Street Tubless lastik var. Ön arka aynı. 21.04.2016 tarihinde işten eve giderken (Gebze-İzmit) otobanda İzmit batı çıkışına 2 Km kala motorum birden gaz yememeye başladı. Hafif rampa bir noktaydı ama yine de anlam veremedim. Sonra yol iniş halini alınca orta şeritte ve yaklaşık 110 Km hızla giderken 2 kamyonun arasından makas denebilecek bir bir biçimde Otobanın çıkış şeridine girdim. Rampa aşağı olduğundan 120-125 Km hızlara ulaştım ancak yol düzlüğe geldiğinde motor yine gaz yememeye başladı. Sonrasında otobandan çıkıp trafiğe karıştım. Derken hızımı 50 Km lere kadar düşürdüm. Birden motorun arkası yalpalamaya başladı. Müsait bir noktada kenara çektim ve bir de baktım ki lastiğim patlamış. Nasıl olur falan derken birde patlayan yer gördüm ki serçe parmağımın rahatça girebileceği bir delik var. Bu arada 100 Kg falan bir ağırlık ve 1,78 boyum var. yani yaprak sarması kıvamında da bir parmağım var. Meğerse otobanda lastiğim inmeye başlamış ama hızlı gittiğimden tamamen inmemiş. hızımı düşürünce de hava tamamen boşalmış. Başka bir lastikle acaba o otobanda kamyonların arasından geçebilir miydim? Yada yüksek hızlarda dengede durabilir miydim?

Özellikle şunu belirtmek isterim ki Lastiklerimiz bizi yola ve hayata bağlayan en önemli 1. unsur. 3 kuruştan kaçmamak lazım diye düşünüyorum.

Bu arada Motorla, lastik patlayıp hava sıfırlanınca baya baya yolda kalınıyormuş. 2.000 Km'lik tecrübeme bunu da ekledim.

Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi