Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Xenon Kit Zararları Hakkında Bilgilendirme
#31

Deauville'de Xenon Kit Zararları Hakkında Bilgilendirme

Barış başlığı bu şekilde değiştirir misin lütfen :)

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#32

düşündüm taşındım bu konu sayesinde motoruma zenon takmaya karar verdim.nasıl olsa deve ye benzer tuhaf isimli bir motorum yok :] soketler yanmaz :] yolda kalmaz :]
Ara
Cevapla
#33

(03-16-2015, 04:37 PM)conqueror Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  düşündüm taşındım bu konu sayesinde motoruma zenon takmaya karar verdim.nasıl olsa deve ye benzer tuhaf isimli bir motorum yok :] soketler yanmaz :] yolda kalmaz :]

Pek çok kişi bu başlık sayesinde Deauville almaktan vazgeçecek .

Çok faydalı bir konu oldu bence :]

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#34

(03-16-2015, 03:55 PM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(03-16-2015, 02:56 PM)OzgurT Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Maliyeti ne olursa olsun (ki bugüne kadar hiçbir sıkıntısı olmadı) normal halojen farlardan sonra Xenon'un bana verdiği rahat görüş ve sürüş imkanını hiçbir şeye değişmem.

Sanırım başlığı: Deauville'de Xenon Kit Zararları Hakkında Bilgilendirme olarak değiştirmekte fayda var. :)

vay arkadaş herkesi anlarımda özgür sen deauville alamayıp dl ye binmek zorunda kalmadın mı? sen de tiye alıyorsun ayıp. Yarın alırsın bi nt o zaman işler değişir söyliyim.

Demekki başıma gelmeyecek varmış :)

Özgür TEMEL
:tr:
372944_297191866965586_315415142_q.jpg
Ara
Cevapla
#35

ne çok sevenim varmış iyi oldu bu başlığı açtığım.
Cevapla
#36

Sen benle cok.dalga gecmistin demi baris abi :) aahahahahahah

Sen benle cok dalga gecmistin demi baris abi :) aahahahahahah:):):):)
(03-13-2015, 09:43 AM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Yeni montajını yaptırdığım xenon lamba kiti sebebiyle çarşamba akşamı yolda kaldık xenon kitinin ilk çalışmada optimum değere gelene kadarki çektiği akım sebebiyle sargıdan konjekötüre gelen kablanun soketten kavrulaması motorun şarzı kesmesine devamında yolda kalmama sebep oldu. Soketin kavrulması hayat kurtardı aslında eğer ordan yanıp şarzı kesmeseydi ya sargı yanacaktı yada konjektör yanacaktı dün akşam itibariyle motoru fabrika ayarlarına geri döndürdük işin özü xenon faydalı olduğu kadar bazen zararlıda olabiliyor yaptığım forum araştırmalarında aslında benim başıma gelen olayın bir çok kişinin acı tecrübesi olduğunu öğrenmiş oldum.

Dip not:
- Xenon kitine anahtar bağlamak ilk çalışmada motorun zarar görme riskini azaltıyor fakat konjektörün zaman içerisinde zarar görmeyeceği anlamına gelmiyor.
- Xenon kitini role bağlayarak aküden direk çalıştırmak akü için daha zararlı motorun kendi lamba tesisatını kullanmak gerek.
-Motorun ürettiği akım watt olarak öğrenilip bu bilgiye göre lamba yüklemesi yapılmalı yoksa yolda kalmamak elde değil.

ALINTI:
Motora bağlı olan alternatör(ya da dinamo) hareket enerjisini enerjiye çevirerek doğrultulmamış elektrik (alternatif akım) üretir. Üretilen bu akım, konjektör vasıtasıyla doğrultularak doğru akıma çevrilir. Bu da elektrikle çalışan birimleri beslemek ve aküyü şarj etmek için kullanılır. Konjektör de 2 çıkış yoktur tek çıkış vardır. Aradaki sigorta ve anahtarları saymazsak tüm birimler ve akü buna paralel bağlıdır. Alternatörün, konjektörün ve akünün güçleri, araç üzerinde bulunan tüm elektrik yüklerinin toplamına göre hesaplanır(yinede araçtan araca değişen belli bir aşma payı vardır). Siz tüm elektrik birimlerini çalıştırsanız bile az bir akımla da olsa alternatör aküyü şarj etmeye devam eder. Mesela benim motorun alternatörü motor 5000 devirdeyken maximum 380 Watt üretir(Alternatör maximum gücünü belli bir motor devrinde vermeye başlar). Tüm yükü hesapladığımızda bile bu değerin çok altında kalıyor.

Xenon farlar, klasik halojen farlara göre daha iyi aydınlatmaları ve bunu yaklaşık %30 daha az enerji tüketerek sağlamalarıyla araçlarda hayli popüler oldu. Yalnız, şöyle bir sıkıntı var: Bu farlar ilk yanma anından tam parlaklığını verene kadar geçen süre içerisinde çok yüksek akım çekerler. Bunu şuradaki video da görebilirsiniz:
Eleman, 12V tam şarjlı bir akü ve bir 35 Wattlık Xenon ampül ile test düzeneği hazırlamış. Solda ampermetreyle çekilen akımı ölçerken sağda ise voltmetreyle akünün voltajını ölçüyor.

http://www.youtube.com/watch?v=JZjyoGbaUbY


Video da görüldüğü üzere xenon ampülü yandığı anda 8.5A akım çekmekte ve ancak 1 dk sonra 3.5A seviyesine düşmektedir. Gerçekte çektiği akım olan 3.3A'e ise 3 dk sonra ulaşmakta. Şimdi 35 Wlık halojen ampülünü ele alırsak, çekilen akımını bulmak için 35'i 12 volta böldüğümüzde 2,92A gibi bir değer çıkmakta. Sizin motorunuzda 2 ampül olduğundan bu değer 5.84A; xenon kullandığınızda ise 17A gibi çok yüksek bir akıma ulaşacaktır. Arada 11.2A gibi ciddi bir fark olacak dolayısıyla sizin motorun elektrik sistemine göre takılmış olan konjektörünüz bu yükü kaldıramayarak yanacaktır.

RÜZGARI HİSSET
Ara
Cevapla
#37

Hehehehe :]:]
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: gamzegunes
06-20-2013, 08:59 PM
Son Mesaj Yazar: GsrEra
04-29-2013, 05:54 AM
Son Mesaj Yazar: frishlie
08-25-2012, 06:41 PM
Son Mesaj Yazar: Sofubike
08-25-2012, 10:23 AM
Son Mesaj Yazar: BayramTOPAL
04-19-2012, 07:54 PM
Son Mesaj Yazar: Cihan
02-03-2012, 09:26 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi