Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

KAWASAKİ KLE 500 (2005)
#1

Kawasaki KLE500 inceleme

(İlk önce bu yazı sürekli güncellenecektir.Güncellenen kısımlarda güncelleme tarihleri yazacaktır.Buradan güncellemeleri takip edebilirsiniz.)

Kulübümüzün KLE500 üstadı ve ustalarından Barış Bal'ın KLE 500 incelemesini baz alarak yaptığım 2005 model KLE 500 izlenimlerimi yazmak isterim.Tabi Barış Abi'nin incelemesinin yanında benimki biraz basit olabilir bunun için affınıza sığınıyorum. Motorumu alalı henüz 6 ay oldu.Bu altı ayda 8000km yol yapma imkanım oldu.Bu yolcuklarım Ayvalık-Gebze ve Gebze-Zonguldak-Karabük-Ankara-Eskişehir -Gebze güzergahı oldu.Genelde motorumu artçısız kullandığım için bunun ile ilgili fazla birşey yazamıyorum.Ama kullandığım zamanlarda da artçı koltuğunun rahat olduğunu öğrendim.Tek sorun artçı ile topcase arasında fazla boşluğun olmaması bu nedenle artçınız biraz kilolu ise sizinle yakın temas kurması içten bile değil :]

Arazi izlenimleri:

araziye henüz daha hiç çıkmadım.Gerçi hiç arazi bilgim yok ondan olabilir.:utan: Yada bunu söylemek yerine;
Büyük düşünür Seçkin Tunalı'nın dediği gibi "lastikler yeni abi kıyamıyorum" da diye biliriz..:]:]

Viraj ve Uzun yol:
Ben ilk zamanlar viraja giremiyordum.Ama hakikaten giremiyordum.Hem motorun büyük olmasından kaynaklanan korku hemde daha önce vitesli motor kullanmamanın vermiş olduğu tecrübesizlikle virajlarda motoru yatıramıyordum.Bana bunu soranlarada motor yatmıyor abi diye geçiştiriyordum:utan:

Fakat Sayın başkanımızın A.Veysel Toplu'nun katkıları ile İleri sürüş eğitmeni Murat Denizhan'dan 3 hafta önce aldığımız toplu eğitim ile şimdi viraşalara rahat bir şekilde gire biliyorum.Eğitimden aldığım bilgi ve Barış Abi'nin inceleme yazısından aldığım cesaretle şimdiye kadar girdiğim tüm virajlardan rahatlıkla çıkabildim.Yani anlıcanız makina viraja girdiğinde çizgisinden biran olsun şaşmıyor.

Bakım:
Peryodik bakım masrafları diğer motorlarla üç aşağı beş yukarı aynı.Örnek verecek olursam,bugün yağ ve yağ filtresi aldım.ikisi 109-TL tuttu.Ben bakımlarını birkere Barış Abiyle yaptım ve nasıl yapıldığını azda olsa öğrendim.Şimdi onun müsait olmasını bekliyorum,müsait olduğunda onun gözetiminde kendi bakımımı kendim yapcam.Umarım başarılı olurum. Eğer büyük bir parça sıkıntınız olursa ki benim olmadı.Wemoto.com sitesini inceleyin oradan iyi fiyatlka 1 hafta içinde malzemeniz yurt dışından geliyor.


02.04.2015 tarihli güncelleme:

evet akadaşlar yinebir bakım hikayesi ile karşınızdyım.Bu sefer 45.000-KM'de olan makinamın artık konşektörü beni gömün diye bağırdığından aradan onuda çıkarayım dedim.Belirti olarak makinanın aküsü doluyken çalışmaması.Evet belirti direk çalışmaması :) İşin espirisi tabiki bu. Motorun ışıklı göstergelerinde ve farlarda herhangi bir solma yada azalma olmamasına rağmen marş basmıyor.Sizinde böle bişey başınıza geliyorsa sizde konjektöre bir mevlüt okutun. :)
İnternetten KL500 için konjektör araştırdığımda acayip fiyatlarla karşılaştım.250TL olup orjinal ama çıkma , 175TL'ye çin işi olup sadece 3 ay garanti verenler falan.Ama bu işin çözümü sadece işçilik dahil 70-TL.Nasılmı hemen anlatıyorum.

Hemen bir SANEl SRR685 marka bir konjektör alıyorsunuz fiyatı 45TL ile 55-TL arası değişiyor.Bundan sonra yapmanız gereken bir elektrikçiye gidip 6 adet dişi uç (papuçta deniyor) alıyorsunuz tabi 6 adetde şeffaf kılıf alın ki izolasyon olsun.Sonradan eski konşektörden gelen kabloyu dibinden kesin ve uçları takın.Yaptığınız uçları konjektörle gelen şemaya göre SANEL marka konjektöre takın.İşlem bukadar basit.Müsait bir anımd bağlama şeklini gösteren resmipaylaşacağım.


14.03.2015 tarihli güncelleme:

Şuan da motorum 45.000-Km gelmiş durumda.Tabi bu kadar gezince ve bu kilometreleri görünce motorda bağzı bakımların yapılması gerekiyor.Kilometreye bağlı olarak senkron ayarında bozulma oldu.Bu nedenle Gölcük'te bulunan Extrem motor Nihat Usta'nın yanına bir uğradık.Bu arada kendisini 3-4 gün önceden aramanızda tavsiye var.Çünkü işlem ayrıntılı ve uzun bir işlem.
Motorunuz eğer bu kilometrelere geldiyse senkron ayarınından önce bir sübap ayarı yaptırın.Çünkü senkron ayarı tutmuyor ya da çabuk bozula biliyor.Motoruma yapılan işlemler öncelikle sübap ayarları yapıldı.Bu işlem öyle herkesin eline tornavida,sentil çakısı alıp yapabileceği bir işlem değil.Öncelikle çok iyi bir ustalık sonrada bana kalırsa yetenek isteyen bir işlem.Her babayiğitin yapacağı birşey değil.Ayar bittikten sonra senkron ayarından önce yağ,yağ filtresi,bujiler ve soğutma suyu (isteğe bağlı)değiştirildi. Bu işlemlerden sonra senkron ayarı yapılmaya başlandı.Burada belirteyim ki; Nihat Usta'da senkron ayarı için kullanılan makina, dijital bir makina.Bu nedenle sapma payları çok ama çok düşük.bu işlemde bittiktensonra işlem tamam.Ben saat 10 da girdim sohbet muhabbet çay öorba derken saat 19:00 da çıktım.Ama herkes bilir tamirhane muhabbetleri bir başka oluyor.


Sizlere tavsiyem motorunuzun kilometre bakımlarına dikkat edin.Şimdi makinemin sesi,gidişi , tepkileri değişti.


30.03.2015 tarihli güncelleme:

Gecenlerde motorumun vitess kolunun oradan bir vurma sesi bir tıkırtı geliyordu.Kime sorsam şanzımandandır, debriyajdandır, sargının oradan yok arka teker bilyaları dağılmış gibi yorumlar yaptı.Ben bukadar cevabın üzerine bunu bilse bilse işin ustası bilir mantığıyla hareket ederk yine Gölcükte ki Nihat Ustanın yolunu tuttum.Kendisine konudan bahsettiğimde bana zincirdendir merak etme dedi.Hakikaten zinciri tuttup bıraktığında zincir dansöz gibi oynuyor.Ben dişli zincir setini DİD marka olarak 5000-6000 km önce almıştım.Bukadar çabuk zincirin bitmesi beni çok şaşırttı.Ben motoru okadar agresif kullanan biri de olmadığımdan bu işten epey bir işgillendim.Zinciriden anlamadığımdan Nihat ustaya zinciri kontrol etmesi için ricada bulundum.Zinciri incelediğimde bana sahte DİD marka zincir çaktıklarını anlamış buldum.Anlıyacağınız bana orjinal diye sahteyi kakalamışlar.Herneyse sğolsun Nihat Usta ile kendi arabasıyla beraber İzmitten zincir alıp geldik ve montajını yaptık.Hakikaten sorun zincirden miş.Bu işide fazla sorun olmadan halletmiş olduk.

Sizde aldığınız DİD marka zincirlere dikkat edin.Çünkü piyasada çok fazla sahte zincir bulunmaktadır.Zİncirin orjinal olup olmadığının anlaşılması için baklaların üzerinde yazan yazıların hepsinin aynı yöne bakması, basılı olan yazı karakterlerinin düzgün basılmış olması gerekiyor.Artık anlarsak buralardan anlıyoruz.Siz siz olun ucuz diye hemen bir ürüne yapışmayın.
Hepinize iyi sürüşler.


Ne yakıyor, Kaç yapıyor?

Ben yakıtı makul buldum.Uzun yolda 0.21-0.22 kuruş gibi bir veri elde ettim.Fakat şehir içinde malumunuz bu oran artıyor.Gerçi bu artış öle okadar çok değil.0.25 kuruş olarak veriyi yakalaya biliyorsunuz.Tabi bu veriler kullanıma bağlı olarak değişiyor.Uzun yolda ben 100-120 arası bir hızla gittim.Bu nedenle bu düşük veriyi yakaldım.Faka 130-140km gibi bir hıza çıktığınızda bu tutar 0.25-0.26 kuruşa çıkmakta.

Motorun konforu nasıl?


Makinemiz altı vitesli olduğundan uzun yolda fazla bir kıpraşım olmuyor.Fakat hızınız 140-150km gibi bir seviyeye çıkarsa ozaman aynalarınıza baktığınızda arkanızda gelen arabanın yan yana 3 tane olduğunu görüyorsunuz.:] Ben motorumla en yüksek 180km hızı gördüm ama hatım film şeridi gibi gözümün önünden geçti.:] Makina dar olduğundan çok fazla rüzgardan etkileniyor.Rüzgar dedim de sakın motorunuza tur camı takmayı unutmayın.Yoksa ciğerinize saplanan o rüzgarla Allah göstermesin ince hastalığa yakalanırsınız.

Sele konusuna gelecek olursak.Koltuk dar olduğundan uzun yolda mabadız hafiften ağrıyor.Bunun bilinmesini isterim.Fakat istanbulda bir firmadan çok uygun fiyata selenizi genişlete biliyorsunuz.Benim yazmak istediklerim bukara.Umarım KLE500 alacak arkadaşlar bu yazdıklarımızdan faydalanabilirler.

Sonuç olarak KLE500 candır.elinde ucu ucuna enduro motor alacak parası olanlara şiddetle tavsi ediyorum.
Ara
Cevapla
#2

Eline sağlık güzel olmuş yazı...

Şaka bir yana kıyamıyorum ki lastiklere ben :) Gerçi kıysamda arazide gitmez ki :utan:

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#3

ben seni iyi anlıyorum kardeşim.bende kıyamıyom.oyüzden bende motoru kuma ,çamura toprağa sokamıyom.:]:]:]

yoksa süremediğimden değil yani.:]
Ara
Cevapla
#4

eline sağlık murat çok güzel olmuş. Bakım için hafta içi akşam istediğin zaman gel bakımını yap :D
Cevapla
#5

Murat, eline sağlık çok güzel bir yazı olmuş.
Eminim kle500 ile yeni tanışacaklar için çok faydalı olacaktır.

Zaman ayırıp bu güzel inceleme yazısını yazdığın için tekrar teşekkürler:çiçek:

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#6

Faydalı olmuş eline sağlık ;)

:tr:  Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Ara
Cevapla
#7

Ellerine sağlık KLE Candır :)
Ara
Cevapla
#8

Murat, emek harcamışsın. Eline sağlık.
Bu yazı sanalda yıllar boyunca duracak ve emin ol pekçok kişiye fikir verecek.
Ajandana not al. 6 ay sonra bu konu başlığı kaç kez okunmuş diye bak.
Göreceğin rakam seni şaşırtacak.

Burada yazılan bu tarz içerikler Google tarafından indexleniyor ve aramalarda çıkmaya başlıyor.
Yani, bundan sonra KLE500 hakkında birşeyler arayanlar, senin yazdıklarına da erişecekler.
Ara
Cevapla
#9

yalansınız..

; )



husqvarna_logo_2.jpg
Ara
Cevapla
#10

eline ağlık kardeşim çok güzel anltmışsın.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: Glt.Özt
09-10-2014, 02:42 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi