Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Virajda yaşanan düşüşler
#1

Potansiyel racing`ci olarak youtube`da video`lara bakarken virajlarda yaşanan birkaç kaza videosu gördüm.
Ama bazılarında sürücünün neden düştüğünü çözemedim.
Mesela aşağıdaki iki düşüş birbirine benziyor, arka lastik yavaş yavaş çizgiden çıkıyor.
Bu neden olabilir? Vücut pozisyonunda mı hata var, ya da arka frene mi basıyorlar acaba, özellikle racing`ci arkadaşlardan yorumları bekliyorum.

ZX10R Crash
CBR1000 Crash

Bir de içinizde bu tür düşüşler yaşayan var mı işi öğrenme aşamasında?
Ara
Cevapla
#2

Alper hideside ve lowside diye arama yaparsan cevapları göreceksin.
Ara
Cevapla
#3

Potansiyel raceci Alper,
Videolardan kıssadan hisse: Racing kullanırsan virajlarda düşersin :]
Ayrıca, düşen olsa da burada yazıp kendini masarsa etmez.
Bırak sen bu sevdayı. Motorun güzel.
İlle de değiştirecekseniz, Enduroist geç.
Son olarak, Cihan'nın tavsiyelerine kulak ver.
Ara
Cevapla
#4

Haklısın Mehmet abi, ama racing makineler de çok hoşuma gidiyor ya ne yapayım.
Hemen değiştirmeyi düşünmüyorum zaten motoru ama yavaş yavaş hazırlanmakta fayda var.
Ara
Cevapla
#5

Bu olay Cihan abinin dediği gibi Low ve Highside dedikleri olay. Yatma açısı ve gaz ayarıyla alakalı.

Ne kadar çok yatarsan asfalta tutunan lastik taban oranın düşer ve bu düşüşe hem asfalt zemininn hem de gaz koluna verilen hareketin artması bu durumları tetikler. ( Aynı zamanda kaygan zeminde ani gaz kesme ve frenleme de benzer sonuçlara yol açabilir. )

Yani demem o ki artistiğe gerek yok. Viraja girmeden önce hızımızı ayarlayıp doğru viraj hızına ulaşıp viraj çıkışına doğru hafifçe gazı açarsak sıkıntı yok. Ha birde dizleri yere değdirmeden yahut sarkmadan da çoook güzel viraj alınır.

Onlar işin artistiği ve bizim çoğu yolumuzun kaldıramayacağı hareketler.
Ara
Cevapla
#6

Erdem, harika açıklamışsın.

Ben de bir konuya tektrar değinmek istiyorum.
Muhtemelen daha önce de bu konu forumda dönmüş olabilir.

Viraja girip yatmaya başladıkça, viraj içi hızımız, giriş hızımıza nazaran yatış açısı, sürtünme, ve viraj açısına bağlı olarak azalacaktır.
Bu konuyu karmaşık fizik ve dinamik kuralları açıklamaya çalışarak ağırlaştırmak istemiyorum.
Bu nedenle, viraj içerisinde kontrollü olarak kayıp olan hızı tolere edecek kadar gaz vermek gerekir.

Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.
Ara
Cevapla
#7

(08-05-2013, 07:52 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.

Eğitim fikri süper ama kışı beklemeye gerek var mı, yazın verseniz, sonra da biraz pratik yapma şansımız olsa kış gelmeden daha iyi olurdu.
Ara
Cevapla
#8

(08-05-2013, 09:11 AM)Alper Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-05-2013, 07:52 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.

Eğitim fikri süper ama kışı beklemeye gerek var mı, yazın verseniz, sonra da biraz pratik yapma şansımız olsa kış gelmeden daha iyi olurdu.

Alper aşağıdaki site bayağı güzel şeyler içeriyor. Dönüşlerle ilgili bölümlere göz gezdir.

http://alfamotosiklet.blogspot.com/

Bizim genç ve hızlı tayfa sık sık İstanbul parka gider ve çalışır onları takip et ve takıl bir gün .
Ara
Cevapla
#9

(08-05-2013, 09:52 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-05-2013, 09:11 AM)Alper Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-05-2013, 07:52 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.

Eğitim fikri süper ama kışı beklemeye gerek var mı, yazın verseniz, sonra da biraz pratik yapma şansımız olsa kış gelmeden daha iyi olurdu.

Alper aşağıdaki site bayağı güzel şeyler içeriyor. Dönüşlerle ilgili bölümlere göz gezdir.

http://alfamotosiklet.blogspot.com/

Bizim genç ve hızlı tayfa sık sık İstanbul parka gider ve çalışır onları takip et ve takıl bir gün .

Tam ben diyecektim. Bi gün İstanbulPark yaparız. Profesyonel olmasakta hepmizin az çok bilgisi olduğu konular var. Orda kendinde çalışabilirsin yahut izleyebilirsin.
Ara
Cevapla
#10

artistik yapmayın dağılın higside falan one yaa :]
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: GsrEra
11-02-2012, 07:55 PM
Son Mesaj Yazar: mevlüt
11-15-2011, 12:32 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi