Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

yAĞMURLU HAVADA MOTOSİKLET KULLANMAK
#1

YAĞMURLU HAVADA MOTOSİKLET KULLANMAK

DONALD DUCK (Reşat ERBAŞ)

Motosikletin on cami olmali, ve bu turing tipi olmalidir. Bir yagmurluk ve cizme de sart tabii...motorda bulundurman lazim.

Yagmur yagmaya basladiktan bir kac saat sonra sorun degil ama, ilk yagma aninda yoldaki butun kil, camur, yag, pislik, antifriz, yakit artiklari filan yuzeye cikar ve yuzey trafigi agir yollarda cok kaygan olur.

Fren ve gazi daha "smooth", yumusak kullanman gerekiyor. Takip mesafelerini artirmak lazim...zaten ondeki araclarin puskurttugu su ve camurdan da uzaklasmak icin bu sart. Araclari sollamaya pek merakli olmayin, hele kamyon tir gibi buyuk tekerlekli araclar bir iki dakika butun gorusunuzu kaybettirecek kadar cok su puskurtur yanlardan. (o sirada yagmur yagmiyor dahi olsa...yoldaki su yeter)

Tam kapali kaskin olmali ve eldivenlerinde basparmak disi yada isaret parmagi ic kisminin suet olmasi lazim ki vizorunu silebilesin. Kaskin havalandirmasi da onemli, bugulanir cunku.
Kaskin tepe hava kanalini kapatman gerekir cunku oradan iceri su dolar ve kaskin ici lok gibi olur hemen. (bu bugulanmayi artirir)

Gece + Yagmur...kesinlikle tavsiye etmem. Zaten gorunmuyoruz, bu sartlarda hickimse sizi gormez. Bir de asfaltin rengi simsiyah olur, cukur, engebe, su birkintisi filan da goremezsiniz. Vizordeki su damlaciklari yuzunden farlar gorusunuzu tamamen engeller. Cok riskli.

Buyuk boy bulasik eldiveni bulundurun ve normal eldivenin ustune giyin, yenlerini ceketin/yagmurlugun ustune cikartin. Suet kismi kaybedeceksiniz ama...

Rain-X vb mamuller vardir camda su tutmamasi icin, ve vizorun bugulanmamasi icin, ise yarar.

Metal yuzeyler (menhol kapaklari, izgaralar, tren/tramvay raylari, kopru genlesme izgaralari vb) inanilmaz kayar. Plastik kapli/boyali (yaya gecidi cizgileri/ yol cizgileri vs.) kayganlasir.

"Gozunuzle" kullanmaya calisin....motorun baktiginiz yere gitmekte oldugunu dusunun surekli. Hizinizi virajlarda fazla yatmaya gerek kalmayacak sekilde ayarlayin. Bu arada lastikleriniz de iyi olmali tabii.

Su birikintisinden gecerseniz aquaplaning (tekerleklerin yüzeyle temasının kesilmesi) e karsi hazirlikli olun. Boyle bir sey olursa hic bir sey yapmayin, belki hafifce gaz kesebilirsiniz o kadar, gozunuzu karsidan ayirmayin. Fren, vites, gaz ve gidonla oynamayin, gidonu gayet relaks tutun. Kendiniz de olabildigince relaks olun, yapabiliyorsaniz siritmaya calisin...Bu durumda motorun tekerlekleri yerden kesilir, duz bir dogrultuda gitmiyorsaniz dusersiniz. Yani virajlarda su birikintisine girilmeyecek...yani gordugunuz kadar gitmeye cok daha fazla dikkat edeceksiniz.

Yukarda Su birikintilerinden gecerken aquaplaning e karsi uyarmistim sizi...o aynen kaliyor ama sunu eklemek lazim ki, yagis sirasinda yolda ozellikle drenaj yeterli degilse her zaman bir iki mm, yada daha fazla "su filmi" bulunur ve bu da aquaplaning e yol acar/acabilir. Yani illa "birikinti" olmasi gerekmez. Batida boyuna kesikli yollar insa ediliyor bu yuzden.

Bu yagista arac sollarken gazlayan bir arkadasin dusmesi ile ilgili bir yaziyi okurken aklima geldi. Bu ince su tabakasi "smooth", yani yumusak-duzgun olmayan her hareketinize bir sekilde tepki gosterir. Ozellikle o ornekte oldugu gibi, sollamak icin ani gaz verdiginiz anda motor altinizdan "emilir". Eger "kivirmaca" teknigini denemis, ogrenmisseniz, refleksleriniz de saglamsa ters kontra ile bu vartayi atlatmak mukundur ama genellikle oyle hizli ve beklenmedik sekilde gelisirki meret...

Kritik - kilit kelimeler...
"smooth" (duzgun-puruzsuz-yumusak-ani olmayan)
"gozlerle kullanmak"
"gordugun kadar gitmek"
"uygun takip mesafesi"
"gece ve yagmur....sakin ha!"
ve tabii
"HER zaman TAM kusam"

Bu arada..."Aquaplaning" su molekullerinin tekerlegin altindan kacamayip sIkIsarak motoru/otomobili yerden kesmesidir. Disleri yetersiz "kabak" lastiklerde muhakkak olusur. Lastikler yeni dahi olsa asiri hiz ve veya ani hareketlerde de olusabilir.


Kaynak: http://www.motordelisi.com/forum/surus-t...surus.html
Ara
Cevapla
#2

faydalı bilgilendirme erdo sağolasın hazır tam yağmur mevsimi iyi oldu bilgileri tazelemek.
Cevapla
#3

(04-18-2013, 10:10 AM)GsrEra Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  YAĞMURLU HAVADA MOTOSİKLET KULLANMAK

DONALD DUCK (Reşat ERBAŞ)

Motosikletin on cami olmali, ve bu turing tipi olmalidir. Bir yagmurluk ve cizme de sart tabii...motorda bulundurman lazim.

Yagmur yagmaya basladiktan bir kac saat sonra sorun degil ama, ilk yagma aninda yoldaki butun kil, camur, yag, pislik, antifriz, yakit artiklari filan yuzeye cikar ve yuzey trafigi agir yollarda cok kaygan olur.

Fren ve gazi daha "smooth", yumusak kullanman gerekiyor. Takip mesafelerini artirmak lazim...zaten ondeki araclarin puskurttugu su ve camurdan da uzaklasmak icin bu sart. Araclari sollamaya pek merakli olmayin, hele kamyon tir gibi buyuk tekerlekli araclar bir iki dakika butun gorusunuzu kaybettirecek kadar cok su puskurtur yanlardan. (o sirada yagmur yagmiyor dahi olsa...yoldaki su yeter)

Tam kapali kaskin olmali ve eldivenlerinde basparmak disi yada isaret parmagi ic kisminin suet olmasi lazim ki vizorunu silebilesin. Kaskin havalandirmasi da onemli, bugulanir cunku.
Kaskin tepe hava kanalini kapatman gerekir cunku oradan iceri su dolar ve kaskin ici lok gibi olur hemen. (bu bugulanmayi artirir)

Gece + Yagmur...kesinlikle tavsiye etmem. Zaten gorunmuyoruz, bu sartlarda hickimse sizi gormez. Bir de asfaltin rengi simsiyah olur, cukur, engebe, su birkintisi filan da goremezsiniz. Vizordeki su damlaciklari yuzunden farlar gorusunuzu tamamen engeller. Cok riskli.

Buyuk boy bulasik eldiveni bulundurun ve normal eldivenin ustune giyin, yenlerini ceketin/yagmurlugun ustune cikartin. Suet kismi kaybedeceksiniz ama...

Rain-X vb mamuller vardir camda su tutmamasi icin, ve vizorun bugulanmamasi icin, ise yarar.

Metal yuzeyler (menhol kapaklari, izgaralar, tren/tramvay raylari, kopru genlesme izgaralari vb) inanilmaz kayar. Plastik kapli/boyali (yaya gecidi cizgileri/ yol cizgileri vs.) kayganlasir.

"Gozunuzle" kullanmaya calisin....motorun baktiginiz yere gitmekte oldugunu dusunun surekli. Hizinizi virajlarda fazla yatmaya gerek kalmayacak sekilde ayarlayin. Bu arada lastikleriniz de iyi olmali tabii.

Su birikintisinden gecerseniz aquaplaning (tekerleklerin yüzeyle temasının kesilmesi) e karsi hazirlikli olun. Boyle bir sey olursa hic bir sey yapmayin, belki hafifce gaz kesebilirsiniz o kadar, gozunuzu karsidan ayirmayin. Fren, vites, gaz ve gidonla oynamayin, gidonu gayet relaks tutun. Kendiniz de olabildigince relaks olun, yapabiliyorsaniz siritmaya calisin...Bu durumda motorun tekerlekleri yerden kesilir, duz bir dogrultuda gitmiyorsaniz dusersiniz. Yani virajlarda su birikintisine girilmeyecek...yani gordugunuz kadar gitmeye cok daha fazla dikkat edeceksiniz.

Yukarda Su birikintilerinden gecerken aquaplaning e karsi uyarmistim sizi...o aynen kaliyor ama sunu eklemek lazim ki, yagis sirasinda yolda ozellikle drenaj yeterli degilse her zaman bir iki mm, yada daha fazla "su filmi" bulunur ve bu da aquaplaning e yol acar/acabilir. Yani illa "birikinti" olmasi gerekmez. Batida boyuna kesikli yollar insa ediliyor bu yuzden.

Bu yagista arac sollarken gazlayan bir arkadasin dusmesi ile ilgili bir yaziyi okurken aklima geldi. Bu ince su tabakasi "smooth", yani yumusak-duzgun olmayan her hareketinize bir sekilde tepki gosterir. Ozellikle o ornekte oldugu gibi, sollamak icin ani gaz verdiginiz anda motor altinizdan "emilir". Eger "kivirmaca" teknigini denemis, ogrenmisseniz, refleksleriniz de saglamsa ters kontra ile bu vartayi atlatmak mukundur ama genellikle oyle hizli ve beklenmedik sekilde gelisirki meret...

Kritik - kilit kelimeler...
"smooth" (duzgun-puruzsuz-yumusak-ani olmayan)
"gozlerle kullanmak"
"gordugun kadar gitmek"
"uygun takip mesafesi"
"gece ve yagmur....sakin ha!"
ve tabii
"HER zaman TAM kusam"

Bu arada..."Aquaplaning" su molekullerinin tekerlegin altindan kacamayip sIkIsarak motoru/otomobili yerden kesmesidir. Disleri yetersiz "kabak" lastiklerde muhakkak olusur. Lastikler yeni dahi olsa asiri hiz ve veya ani hareketlerde de olusabilir.


Kaynak: http://www.motordelisi.com/forum/surus-t...surus.html

Bu konu çok önemli ne lastik nede başka birşey , geçen gün arkamdan bir yusufçuk havalandı inanılmazdı. yağmurda çok dikkatli olmak lazım özellikle yeni başladığında. İstediğin kadar prof ol motor yere tutunamıyorsa hiçbir anlamı yok.

saol erdem.
Ara
Cevapla
#4

Erdo, yine çok güzel bir konu ve paylaşım.
Teşekkürler.

Donald Duck'un dikkat çektiği konulara özen gösterdiğimiz taktirde emin olun yağmurda motor kullanmak güneşli ve sıcak bir havada motor kullanmaktan daha keyifli oluyor.
Ara
Cevapla
#5

Aynen Mehmet abi.

Kıyafetin ve motosikletin uygunsa keyifli.

Bu sene Kurban bayramında koyu sağnak yağışta Bolu'ya gitmiştim. Yer yer yol 5 cm suyla doluydu ama yavaş ve sakin gidilirse sıkıntı olmuyor. Aksi halde hiç ama hiç hata affetmiyor. Yine de kuru hava tercihimdir. : )
Ara
Cevapla
#6

Geçen sene izniğe gitmiştik geri dönüşümüzde felaket bir fırtınayla birlikte gökten hortumla su sıkarcasına deli yağmur yağıyordu, arkamda abim de vardı. Motor zaten düz gitmiyor rüzgar vurdukça sola çekiyordu. Önümü göremiyorum, eldivenin baş parmak ucuyla siliyorum ama nafile daha silme işlemim bitmeden ıslanıveriyordu. hızımız 30-50 km arası ancak bu şekilde mümkün dü tek düşündüğümüz sıcacık eve girip, ısınmaktı:] Hayatımda yaşadığım motor tepesinde en maceralı ve en ''REZİL'' günlerimden biriydi:] İç çamaşırımda dahi ıslanmadık yer kalmamış :) Bir anımı paylaştım eski günleri andım sağol erdem abi paylaşım için :tamam: Kurallara uyduk sağ salim gelebildik eve.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: iliklik
04-20-2015, 11:42 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi