Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

MOTORSİKLET TEORİLERİ
#1

'Bu kitapla nihayet Türk motosiklet camiası kendi içinden bir yazarla, tercüme eserler bir yana, ilk Türkçe kaynağa kavuşmuş oluyor. Pek çok motor sevdalısının internet forumlarında 'Donald Duck' diye tanıdığı, taa New York'tan yazıştığı Reşat Arbaş 'Motosiklet Teosisi' ile nihayet karşımızda.

1.KIRMIZI IŞIKTA DURMA
Kirmizi isik yada trafik tikanikliginda durustan bahsederek basliyoruz…

Once sunu hatirlatalim…motosiklet esas olarak on fren ile durur. Bazi eskiler buna karsi ciksada en guvenli frenleme daima iki frenin kullanilmasi ile olur. Sakin sadece arka freni kullanarak durmaya calismayin.
http://donald.hypermart.net/Teori/1DURUS.htm

2.TATOKU FORMÜLÜ
SIPDE motorla yolda giderken surekli yapmaniz gereken seyin formulu..ve ben aklimda boyle tutuyorum. Ingilizce Scan, Identify, Predict, Decide ve Execute
kelimelerinin basharflerinden olusuyor. Turkcesine de TATOKU diyorum. Tara, Öngör, Tanımla, Karar ver, Uygula..
http://donald.hypermart.net/Teori/2SIPDE.htm

3.KÖŞEYİ DÖNME SANATI
“O viraji almak” motosiklet surusunun esas unsuru…peki viraj nasil alinir biliyormusunuz?
http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEY...SANATI.htm

4.GİYİM KUŞAM DURUMLARI
"Motorda giyim-kusam aslinda motorun ve bu sporun ayrilmaz bir parcasi...soyle bir girelim beraberce, bakin nelerle karsilasacaksiniz...:)
http://donald.hypermart.net/Teori/4GIYIMKUSAM.htm

5.GRUP GEZİLERİ
“Motorla gezinti keyifli olay…ama hani biraz da tehlikeli taraflari var degilmi?..Iste grup la gezinti daha keyifli ve daha da tehlikelidir..:)
http://donald.hypermart.net/Teori/5GRUPGEZILERI.htm

6.SWERVING “KIVIRMACA”
"Bugun kisaca hayat kurtaran bir teknikten, Gringonun catal dilinde
"Swerving" nam meshur, benim Turkcemle "Kivirmaca" tekniginden bahsedecegim.
http://donald.hypermart.net/Teori/6KIVIRMACA.htm

7.RÜZGARLA MÜCADELE
“Motorcunun karsilasacagi baslica sorunlardan biri ruzgardir…Bocekler motorun on camina degilde yanina yapismaya baslamissa hava ruzgarlidir denilebilir
http://donald.hypermart.net/Teori/7RUZGARLAMUCADELE.htm

8.GÖRÜNÜRLÜK
“Motosiklet olayinda belki de en onemli konulardan biridir gorunurluk…
Elden geldigince gorunur olun, ama aslinda kimsenin sizi gormedigini de bilin yani…”
http://donald.hypermart.net/Teori/8GORUNURLUK.htm

9.KAÇ PARALIK DİKKATİNİZ KALDI
Motora bindiginizde kafanizda o gunku suruste harcayacaginiz belli bir miktar dikkat ile binersiniz.
Evet bu gercektir !
http://donald.hypermart.net/Teori/9DIKKAT.htm

10.ASILMAYALIM BEYLER
“Virajlari donerkenki durusumuz ve viraj teknigimiz uzerinde epey yazdik, yazistik buralarda da kimse demediki, “yahu iyi guzel agirligimiz saga sola vermeyecegiz, dizlerimizi tankta tutacagiz da…su yarislarda gordugumuz amcalar bu isi bilmiyorlarmi? Dizlerini yere surtup, yari bellerine kadar motordan sarkan bu profesyonellerle senin dedigin arasinda daglar kadar fark var..nasil oluyorda oluyor?” Buyrun buradan yakin…
http://donald.hypermart.net/Teori/10ASILMAYALIM.htm

11.İŞ GÜÇ VS.
"Herkes motosikletlerin güç ürettiğini, hele “Sportbike” ların büyük “HP” (Horse Power- Beygir Gücü) lar ve “Tork” lar ürettiğini üç aşaği beş yukarı bilir…de nedir bu terimler, yani ne manaları var pek bilinmez.
http://donald.hypermart.net/Teori/11ISGUC.htm

12.KARAKIŞ VE BİZ İKİ TEKERCİLER
“Evet, kis geldi, yagmur-camur mevsimi, kar buz mevsimi basladi…ne yapacagiz, nelere dikkat etmek lazim diye bir konu atiyorum ortaya
http://donald.hypermart.net/Teori/12KARAKIS.htm

13.TÜH! DEVİRDİK MOTORU
"Bu baslik yeni degil biliyorsunuz, daha once bu konuya deginmis, motorun kendi basina ayakta durabilen bir sey olmadigini idrak etmis ve ozellikle dusen motor yerden nasil kaldirilmali mevzuuna bakmistik.

Bu kez belki daha once anlatmam gereken "motor nasil duser, nasil sag salim bu varta atlatilir" konusuna deginecegim. "
http://donald.hypermart.net/Teori/13DEVIRDIK.htm

14.SIRA TATSIZ DERSLERDE
“Motosiklette yaptigimiz hatalarin buyuk bir kismini ufak tefek ariza, siyrik, cizik ve cogunlukla “Uf.bunu da atlattik, bundan boyle suna suna daha fazla dikkat etmeliyim” diye gecistiririz.Bazen de motor, yol, polis yada karsi taraftaki surucu bu hatanizi affeder. Ama affolmayan hatalar da vardir.”
http://donald.hypermart.net/Teori/14TATSIZ.htm

15.SOLA DÖNÜŞ TEORİSİ
“”Nasil yani” demeyin hemen.Ha birde, bu yazinin politik bir icerigi yoktur onu da bastan belirtelim…:) Baska aracin etken olmadigi, viraj alma hatasi sonucu meydana gelen motosiklet kazalarinin buyuk cogunlugu sola donerken oluyor. “
http://donald.hypermart.net/Teori/15SOLA.htm

16.SAĞA DÖNÜŞ TEORİSİ
“Evet gecenlerde “Sola Donus” konusunda epey birseyler yazdik cizdik, en azindan cogunluk tarafindan simdiye kadar hep ayni sanilan sola ve saga donusun ayni olmadigini, neden sola donuslerde zorlandigimizi,, neden daha cok kaza oldugunu idrak ettik beraberce…”
http://donald.hypermart.net/Teori/16SAGA.htm

17.ÇEVRENİN TEPKİSİ
“Bu derin konuya vakit ayirip, oturup yazacaktim ama oyle olmuyor…iyisimi sohbet havasina dokeyim yine, siz de dokulun sonucta toparlariz… “
http://donald.hypermart.net/Teori/17CEVRE.htm

18.YOLDA YOLCULU YOLCULUK
“Evet sira yolculu motosiklet surusu teorisine geldi…Hani demistik ya…
”motor tehlikeli ve keyiflidir ama grup surusu daha tehlikeli ve daha keyiflidir” gibi bir seydi…
hah iste…bir yolcu ile seyahat en az grup surusu kadar tehlikeli ve onun kadar keyiflidir…
hele hepsi yolculu bir grup gezisi tadindan yenmez dogrusu..:)”,
http://donald.hypermart.net/Teori/18YOLCU.htm

19.ELLER AYAKLAR VE ÖTESİ
“Forumlardan, ve bizzat karsilastigim acmazlardan anladigim kadariyla motosiklette durus kadar
makineyle fiziksel alis verisin temel noktalari olan eller ve ayaklarin konumu,
durusu ve kullanimi ile ilgili bir tema incelememiz gerekiyor.”
http://donald.hypermart.net/Teori/19ELLER.htm

20.YAĞMURDA SÜRÜŞ
“Bu forumlarda yazışılan konuyu bir Teori başlıgı altında toplamak farz oldu…Buyrun, bu konuda yardımcı olabilecek toplu bilgi…”
http://donald.hypermart.net/Teori/20YAGMURDA.htm

21.RİSK YÖNETİMİ
Risk yonetilirmi? Evet…Bu elimizde….
http://donald.hypermart.net/Teori/21RISK.htm

EK1.TEKERLEĞİN DEĞİŞEN ÇAPI
“Motorun tekerleğinin sabit bir çapı olduğunu biliyoruz, ama bu statik (durağan) şartlar altında boyle.
Oysaki dinamik şartlar altında tekerleğinizin çapı değişir durur.”
http://donald.hypermart.net/Teori/22TEKERLEK.htm
Ara
Cevapla
#2

Güzel bilgiler eline sağlık
Ara
Cevapla
#3

teşekkür ederim hocam herşey gmk için:utan:
Ara
Cevapla
#4

Teşekkürler güzel paylaşım
Ara
Cevapla
#5

Motosiklete başladığım gün alıp başucu kitabı yaptığım bir eser. Paylaşım için teşekkürler. :çiçek:
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: iliklik
04-17-2015, 10:32 AM
Son Mesaj Yazar: ŞENER
11-08-2013, 08:45 AM
Son Mesaj Yazar: Heroine
08-14-2013, 03:28 PM
Son Mesaj Yazar: Spike
02-07-2013, 01:56 PM
Son Mesaj Yazar: GsrEra
01-10-2013, 08:01 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi